BOYDEN

Boyden præsenterer nyt team i Danmark

Amerikanske Boyden offentliggør i dag, at Morten Winther and Henrik Harbo bliver en del af Boydens globale team med ansvar for at lede og udvikle virksomhedens aktiviteter i Danmark og dermed ekspandere Boydens markedsledende globale position i Norden. Boyden er en af verdens førende globale aktører indenfor leadership og talent advisory services med mere end 65 kontorer i 40 lande.

Det nye danske team etablerer sig i både København og Aarhus hvilket gør, at Boyden bliver den eneste globale top 10 executive search virksomhed i Danmark med to danske kontorer. Morten Winther og Henrik Harbo træder ind i Boyden som managing partners, og desuden vil Marika Grote være en del af den danske ledelse som Principal og Head of Research.

“Morten, Henrik og Marika har et fremragende omdømme både i Danmark og udenfor landets grænser. De er dygtige og yderst anerkendte rådgivere og ledere i den øverste del af executive search markedet,” siger Trina Gordon, Præsident & CEO i Boyden globalt. “Deres samlede tilgang til branchen og deres aktiviteter med danske og multinationale klienter passer perfekt ind i Boydens globale platform og tilgang. Dermed er der skabt et stærkt fundament for yderligere vækst i Danmark.”

“Vi er glade for at blive en del af Boydens globale ”familie”, hvor vores vækstambitioner passer godt sammen med Boydens strategiske målsætninger,” siger Morten Winther og Henrik Harbo. “Boyden tilbyder et stærkt globalt brand med en unik mulighed for, at vores klienter kan drage fordel af Boydens øvrige stærke teams i Norden såvel som på globalt plan.”

Morten kommer til Boyden med en stor portefølje af kunder, der nyder godt af Mortens brede branchemæssige indsigt. Senest har han været en ledende partner i en nordisk baseret executive search virksomhed med globale aktiviteter. Morten Winther har især fokus på CEO og C-level search-opgaver indenfor teknologi, consumer & retail, industrial/energi, healthcare og life sciences, private equity og venture capital samt på virksomheder indenfor bæredygtighed.

Morten Winther har tidligere bestredet ledende stillinger som kommerciel direktør i NRGI, salgs- og forretningsudviklingsansvarlig i Grundfos NoNox, grundlægger og managing partner i Guidestone Inc., ligesom at han var dansk trade commissioner i Montreal i Canada. Morten Winther har herudover lang erfaring fra bestyrelsesroller i forskellige industrier, ligesom han har en MBA fra Henley Business School.

Henrik Harbo kommer ligeledes fra en rolle som en af de ledende partnere i en nordisk baseret Executive Search virksomhed med globale aktiviteter. Henrik Harbo har været i executive search-branchen i snart et årti, og her har han stor erfaring med investment banking og det finansielle område. Han har arbejdet for førende globale virksomheder, som blandt andet har brugt ham til løsningen af C-level og bestyrelsesopgaver. Herudover kommer Henrik Harbo med en lang baggrund indenfor M&A, corporate finance, private equity samt tung industrierfaring indenfor en række af Boydens fokusområder som consumer & retail, finans og industrial samt energirelaterede områder.

Inden Henrik trådte ind i executive search branchen arbejdede han som partner i EY M&A Transaction Advisory Services. Han begyndte sin karriere som finance manager ved A.P. Møller-Mærsk. Henrik Harbo er uddannet cand.merc. i finansiering og strategi fra Aarhus Universitet.

Om Boyden

Boyden er en globalt førende virksomhed indenfor leadership og talent advisory med mere end 65 kontorer i over 40 lande. Boydens globale rækkevidde gør, at virksomheden kan servicere klienterne på globalt plan med stærk lokal indsigt. Boyden kobler virksomhedens klienter med stærke ledelseskompetencer gennem executive search, interim management og forskellige ydelser indenfor leadership consulting. For yderligere information besøg www.boyden.com .

For andet år i træk er Boyden rangeret i top 10 på Forbes’ liste over Best Recruiting Firms i 2018. Det er andet år, listen udgives.

Contact:

For Boyden Christian Grønning, +45 276 307 55 christian.groenning@gknordic.com eller Dan Margolis, +1 (213) 452-6472 dan.margolis@fticonsulting.com