Bornholmslinjen åbner fartplan for 2019

Efter høring i Trafikkontaktrådet og med Transport-, Bygnings- og Boligministeriets godkendelse i hus, har Bornholmslinjen netop offentliggjort fartplanen for 2019. Det er en fartplan, som giver endnu flere muligheder for at komme billigt til og fra Bornholm.
Fire daglige afgange og mange billige billetter. Det bliver hverdagen for Express 1 i hele 2019

Fartplanen for 2019 ligger nu klar på Bornholmslinjens hjemmeside. Det betyder, at rejsende til og fra Bornholm nu kan få et overblik over priser og afgange for hele næste år. Det bliver et år med mange flere afgange, mange billige billetter og en ekstra færge på de mest eftertragtede dage.

”Det er den første fartplan for et helt år med Bornholmslinjen. Vi har lyttet meget til bornholmerne og gjort os umage med at lave en fartplan, som giver mange muligheder for både bornholmere og turister”, siger Molslinjens kommercielle direktør, Jesper Skovgaard.

Et kig ned i den nye fartplan afslører nye muligheder for rejsende til og fra Bornholm. 3.362 afgange – en stigning på 17 procent flere afgange i forhold til sidste år – giver gode muligheder for at finde en afgang, hvor både tid og pris passer.

Fartplanen er bygget op om fire daglige frekvenser, og de mest eftertragtede dage får mere kapacitet i form af yderligere afgange, når hurtigfærgen Max sejler to ekstra dobbeltture om eftermiddagene

”Samtidig har vi store forventninger til ruten mellem Rønne og Sassnitz. Tyskerne er meget begejstrede for den nye færge, Hammershus, og med planen om at holde ruten åben hele året håber vi at aktivere noget af det tyske turist-potentiale, som skal være med til at løfte væksten på Bornholm”, siger Jesper Skovgaard.

Fartplanen ligger nu tilgængelig på bornholmslinjen.dk, og det betyder, at der kan bestilles billetter til hele 2019.

• Molslinjen råder i dag over tre moderne hurtigfærger på Kattegat; hurtigfærgen Max Mols og de to superfærger, Express 2 og Express 3, der er blandt verdens største katamaraner. Også bornholmerfærgen Povl Anker ejes i dag af Molslinjen.
  • Superfærgerne kan tage op til 1.000 passagerer, 417 personbiler og 60 motorcykler samt laste campingvogne, busser og op til 30 lastbiler på en overfart.
  • Molslinjen sikrer med Kattegat-ruterne Aarhus-Odden og Ebeltoft-Odden en hurtig, effektiv og behagelig rejse mellem Sjælland og Jylland.
  • Molslinjen overfører mere end 1,3 mio. personbilsenheder og næsten tre mio. passagerer om året.
  • I sommeren 2017 satte Molslinjen sammen med Herning Turist Kombardo Expressen på hjul. En direkte lynbus mellem Aarhus og København. I dag køres der også mellem Aalborg og København samt ruten mellem Rønne og København.
  • Den 1. september 2018 overtog Molslinjen besejlingen af Bornholm. Bornholmslinjen sejler med superfærgen Express 1 mellem Rønne og Ystad og med den helt nybyggede fragt- og passagerfærge, Hammershus mellem Køge og Rønne og mellem Rønne og Sassnitz