Bornholms Ismejeri indgår aftale med Kvickly og SuperBrugsen

Bornholms Ismejeri har indgået aftale med Coop og fra oktober ligger foreløbig 3 varianter af den bornholmske gourmet-is i Kvickly og SuperBrugsen over hele Danmark

Folkene bag Bornholms Ismejeri har produceret gourmet-is på solskinsøen i knap 10 år og nu har Coop fået øjnene op for den håndlavede is af friskmalket Jersey-mælk.

”Vi lægger ud med 3 varianter af vores håndlavede is til supermarkederne, men vi er klar til at udvide sortimentet med nogle af de mere end 200 varianter vi serverer i ismejeriet på Bornholm,” forklarer ismejerist og medejer Jonas Bohn, Bornholms Ismejeri.

Ud over vanilje- og chokolade-is har Coop valgt en is med bornholmsk accent:

”Jordbær-kjøssebär er en frisk sorbet af solmodne jordbær og skønne kirsebær. Blandingen giver en helt fantastisk og himmels smag,” forklarer Vibeke Bengtson, direktør og medejer af Bornholms Ismejeri.

Chokoladeisen er rørt med 80 % mørk chokolade fra en af verdens bedste chokoladeproducenter, Valrhona. Vaniljen importerer ægteparret direkte fra en lille plantage i Fransk Polynesien.

”Isen fra Bornholms Ismejeri har alt det, vi ønsker fra nye varer i Coop. Høj kvalitet med masser af smag og lokal oprindelse med mennesker, der brænder passioneret for deres varer,” siger Coops chef for lokale varer, Christian Christensen.

Yderligere information:

Chef for lokale varer i Coop, Christian Christensen, 5159 3617

Ismejerist Jonas Bohn, 2849 2236

Fotos til redaktionens frie brug er vedhæftet (er på skrivebord)

Baggrund:

Om Bornholms Ismejeri

Bornholms Ismejeri er ejet af Vibeke Bengtson og Jonas Bohn, der har produceret is siden 2008 i et charmerende bindingsværkshus midt mellem torvet og havnen i Danmarks smukkeste købstad, Svaneke, på Bornholm.

Lige siden de fremstillede den første is med stikkelsbær fra deres have på en lille ismaskine, har de villet lave verdens bedste is. Opskriften er ganske enkel: At bruge de bedste råvarer.

Der er ikke længere nok bær i den lille have, og ismaskinen er blevet en del større siden. Men ambitionerne er bestemt ikke blevet mindre.

Mælken til den cremede is er naturligvis fra bornholmsk kvæg, der græsser med udsigt til Østersøen.

Alle kan besøge Bornholms Ismejeri og se hvordan isen bliver produceret. Her kan man kikke ismesteren over skulderen og smage sæsonens varianter. Udvalget varierer nemlig udvalget i takt med årstiden, så de kan bruge så man lokale råvarer som muligt.

Kort om Vibeke og Jonas

Vibeke Bengtson og Jonas Bohn udskiftede et hektisk liv i København med en tilværelse langt fra stress og jag på den lille ø i Østersøen. Fra påske til efterårsferien serverer de med passion og kreativitet frisklavet is for Bornholms mange turister og en fast skare af fans og ’isomaner’, der trofast lægger vejen forbi det gamle bindingsværkshus i Svaneke for at smage sæsonens nyheder og de gamle klassiske varianter.

Billede motiv #1

Vibeke Bengtson og Jonas Bohn foran ismejeriet i Svaneke, hvor de har lavet is siden 2008.

Billede motiv #2

Bornholms Ismejeriet på en sommerdag med masser af glade is-spisere.

Mike Dranov valgt som formand for ny tænketank26.4.2018 06:00pressemeddelelse

Coop besætter formandsposten for den nystiftede tænketank Demokratisk Erhverv. Mike Dranov er ny formand for Tænketanken Demokratisk Erhverv. Det står klart efter tænketankens stiftende generalforsamling. Næstformand bliver advokat Anders Ehlers. ”Det er et stort privilegium for mig at få lov at sidde for bordenden i danmarkshistoriens første sammenslutning af forbrugerejede virksomheder, landbrugets andelsbevægelse og medarbejderkooperativer eller det, vi samlet kalder erhvervsdemokratiske virksomheder,” siger Mike Dranov, nyvalgt formand for tænketanken og foreningsdirektør i Coop. ”Tænketankens første opgave bliver at få dannet et stærkt sekretariat og lave en grundlæggende kortlægning af sektorens størrelse og bidrag til Danmarks økonomi. I andre lande har man årlige opgørelser af demokratiske virksomheders bidrag og størrelse. I Danmark ved vi kun, at disse selskaber har været en vigtig del af historien, og at de efter vores bedste bud er enormt vigtige for Danmark. Den formodning

Irmas kunder donerer 886.000 kr. til Mødrehjælpen16.4.2018 10:16pressemeddelelse

Irma og Mødrehjælpens samarbejde om at hjælpe udsatte børnefamilier er en kæmpe succes. På Irmas populære madmesse i weekenden overrakte Irma med kundernes hjælp hele 886.000 kroner øremærket til Mødrehjælpens velgørende arbejde. Irma gør en forskel. Men Irmas kunder gør i den grad en kæmpe forskel. Det var budskabet på Irmas årlige madmesse, Mad&Glæde, hvor Irmas direktør, Søren Steffensen, for alvor spredte glæde, da han under sin velkomsttale lørdag overrakte hele 886.000 til Mødrehjælpens arbejde. Pengene, der fremover skal gavne udsatte familier og børn, er doneret fra salget af Irmas kunstdåser og indkøbsnet med motiver af kunstneren Husk Mit Navn, samt fra decembersalget af Irmas eget magasin Krydderiet. Sammenlagt har salget af kunstdåserne og indkøbsnet bidraget med en donation på 748.000 kroner, mens det ubeskårede salg af Krydderiet til en stykpris á 10 kroner har bidraget med 138.000 kroner. Samlet giver det en donation på i alt 886.000 kroner, som ifølge Irmas direktør Sør