Bornholms Ismejeri indgår aftale med Kvickly og SuperBrugsen

Bornholms Ismejeri har indgået aftale med Coop og fra oktober ligger foreløbig 3 varianter af den bornholmske gourmet-is i Kvickly og SuperBrugsen over hele Danmark

Folkene bag Bornholms Ismejeri har produceret gourmet-is på solskinsøen i knap 10 år og nu har Coop fået øjnene op for den håndlavede is af friskmalket Jersey-mælk.

”Vi lægger ud med 3 varianter af vores håndlavede is til supermarkederne, men vi er klar til at udvide sortimentet med nogle af de mere end 200 varianter vi serverer i ismejeriet på Bornholm,” forklarer ismejerist og medejer Jonas Bohn, Bornholms Ismejeri.

Ud over vanilje- og chokolade-is har Coop valgt en is med bornholmsk accent:

”Jordbær-kjøssebär er en frisk sorbet af solmodne jordbær og skønne kirsebær. Blandingen giver en helt fantastisk og himmels smag,” forklarer Vibeke Bengtson, direktør og medejer af Bornholms Ismejeri.

Chokoladeisen er rørt med 80 % mørk chokolade fra en af verdens bedste chokoladeproducenter, Valrhona. Vaniljen importerer ægteparret direkte fra en lille plantage i Fransk Polynesien.

”Isen fra Bornholms Ismejeri har alt det, vi ønsker fra nye varer i Coop. Høj kvalitet med masser af smag og lokal oprindelse med mennesker, der brænder passioneret for deres varer,” siger Coops chef for lokale varer, Christian Christensen.

Yderligere information:

Chef for lokale varer i Coop, Christian Christensen, 5159 3617

Ismejerist Jonas Bohn, 2849 2236

Fotos til redaktionens frie brug er vedhæftet (er på skrivebord)

Baggrund:

Om Bornholms Ismejeri

Bornholms Ismejeri er ejet af Vibeke Bengtson og Jonas Bohn, der har produceret is siden 2008 i et charmerende bindingsværkshus midt mellem torvet og havnen i Danmarks smukkeste købstad, Svaneke, på Bornholm.

Lige siden de fremstillede den første is med stikkelsbær fra deres have på en lille ismaskine, har de villet lave verdens bedste is. Opskriften er ganske enkel: At bruge de bedste råvarer.

Der er ikke længere nok bær i den lille have, og ismaskinen er blevet en del større siden. Men ambitionerne er bestemt ikke blevet mindre.

Mælken til den cremede is er naturligvis fra bornholmsk kvæg, der græsser med udsigt til Østersøen.

Alle kan besøge Bornholms Ismejeri og se hvordan isen bliver produceret. Her kan man kikke ismesteren over skulderen og smage sæsonens varianter. Udvalget varierer nemlig udvalget i takt med årstiden, så de kan bruge så man lokale råvarer som muligt.

Kort om Vibeke og Jonas

Vibeke Bengtson og Jonas Bohn udskiftede et hektisk liv i København med en tilværelse langt fra stress og jag på den lille ø i Østersøen. Fra påske til efterårsferien serverer de med passion og kreativitet frisklavet is for Bornholms mange turister og en fast skare af fans og ’isomaner’, der trofast lægger vejen forbi det gamle bindingsværkshus i Svaneke for at smage sæsonens nyheder og de gamle klassiske varianter.

Billede motiv #1

Vibeke Bengtson og Jonas Bohn foran ismejeriet i Svaneke, hvor de har lavet is siden 2008.

Billede motiv #2

Bornholms Ismejeriet på en sommerdag med masser af glade is-spisere.

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse

Som den første danske dagligvarevirksomhed har Coop tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning. ”Det er glædeligt, at Coop Danmark, bakker op om Vision Zero,” siger Hans-Horst Konkolewsky, Generalsekretær for ISSA, der står bag kampagnen. Med i kampagnen er fra Danmark blandt andre Novo Nordisk og Lego. ”Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen. Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde”, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. ”Ideen i Vision Zero er, at vi skal arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Samtidig er der fokus på sundhed”, fortæller Thomas Hermann, der er arbejdsmiljøchef i Coop. Forskellen på denne kampagne og andre er at Coop Danmark står på mål for: Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f