Bornholm får sine første døgnåbne Netto'er

Fra mandag den 16. januar holder Nettos to butikker i Rønne åbent døgnet rundt. Dermed bliver de to butikker de første døgnåbne dagligvarebutik på Bornholm

Det bliver ikke længere nødvendigt at kigge på åbningstiderne, når der skal handles dagligvarer i Rønne. Nettos to butikker i Rønne bliver nemlig døgnåbne fra den 16. januar, og alle med skæve arbejdstider eller blot lyst til at handle om natten kan dermed besøge butikkerne lige præcis, når det passer dem bedst.

Begge Netto-butikker vil således være åbne 24 timer i døgnet, syv dage om ugen.

- Vi oplever, at flere og flere kunder gerne vil gøre deres indkøb, når det passer dem bedst. Tilsvarende oplever vi store fordele ved at holde vores butikker døgnåbne. Derfor slår vi nu dørene op og lukker dem ikke igen i vores to Rønne-butikker, som nu bliver døgnåbne. Det glæder vi os utrolig meget til, siger Marianne Kjøller, bornholmsk distriktschef i Netto.

Netto har i forvejen 30 døgnåbne butikker, og erfaringer herfra samt mindre forsøg i de to Rønne-butikker gennem julen betyder nu, at Netto føjer to bornholmske butikker til listen.

Flere kunder end forventet

Udover at alle får bedre indkøbsmuligheder er formålet med de døgnåbne butikker også at flytte arbejdsopgaver som eksempelvis vareopfyldning og rengøring til de stille nattetimer. Ved at gøre det kan butikkerne stå pænere i de mest travle timer, og det frigiver mere tid til god kundeservice.

- Hele ideen er at fordele arbejdsopgaverne bedre over flere timer. Og vores erfaringer viser, at det løfter butikkerne og sikrer mere tid til kunderne. Derudover har vi været positivt overrasket over antallet, som har haft lyst til at handle om natten. Der kommer rent faktisk flere, end vi havde troet. Det bliver spændende at se, om det også bliver tilfældet på Bornholm, fortæller Brian Seemann, landedirektør i Netto.

Rekrutteringen af medarbejdere til natarbejde sker ad frivillighedens vej for eksisterende medarbejdere og ved nyansættelser af medarbejdere, som har erfaring med natarbejde.

Supplerende fakta

• Netto har i alt 5 butikker på Bornholm
  • Netto har i alt godt 460 butikker i Danmark
  • De to Netto-butikker i Rønne bliver døgnåbne fra 16. januar 2017

Group Communications i Dansk Supermarked Group: +45 8778 5002, press@dsg.dk

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Ny undersøgelse: Stort flertal af danskerne vil have tobakken skjult23.10.2018 07:40pressemeddelelse

En ny undersøgelse viser, at et stort flertal på 71 procent af danskerne bakker op om, at butikkerne skjuler tobak og cigaretter. Metoden bygger på gode erfaringer fra udlandet og anbefales af Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen og Lægeforeningen, for at forhindre unge i at blive rygere. Et flertal af danskerne er også parate til at gøre det lovpligtigt at gemme cigaretterne væk. Hver dag begynder 40 børn og unge at ryge, og halvdelen af dem, der bliver ved, ender med at dø af det.