Børnetegninger øger donationerne ved flaskeautomaten
Når man har afleveret sine tommeflasker i Irma, kan man vælge at donerer beløbet til Mødrehjælpen. Det indbragte sidste år en halv million kroner til trængte børnefamilier i Danmark. Men efter at flaskepantautomaterne er blevet dekoreret med tegninger fra de børn, hvis familier har fået hjælp, er donationerne vokset med 20 pct. Det viser en opgørelse fra marts og april.
Irmas direktør Søren Steffensen glæder sig over, at flere af Irmas kunder vælger at støtte Mødrehjælpen.
”Det bliver meget konkret, når børnene med deres egne ord og tegninger siger tak for hjælpen. Og det, tror jeg, går lige i hjertet på vores kunder. Personligt er jeg både rørt og stolt over, at vi på denne måde kan hjælpe de familier, der har det allersværest,” siger Søren Steffensen.
Målet er at hjælpe 2500 børnefamilier inden 1. november 2021. Det skal ske ved pantdonationer og ved salg af nye kunstplakater. Irma har indgået et samarbejde med Mødrehjælpen og tre kunstnere, der i løbet af året skal lave en kunstplakat hver. Overskuddet fra salget går ubeskåret til Mødrehjælpens arbejde for udsatte børnefamilier og gravide.
”Irma har en lang tradition for at samarbejde med kunstnere. Tidligere har det hovedsageligt været kunstdåser, nu er turen komme til kunstplakater. Kunsten er en anden måde, et andet sprog, hvorpå vi kan formidle hjælpen, som Mødrehjælpen giver til sårbare familier, og som Irma støtter op om. Vi tror på et samarbejde, hvor kunstnernes udtryk, stil og energi får plads til at fortolke et emne”, siger Søren Steffensen.
Den første plakat er lavet af kunstneren ”Mormor” aka Kristian Djurhuus, der har kreeret et kunstværk ud fra sætningen: ”Alle kan blive ramt af livet”:
“Vores liv består af en fantastisk lang række øjeblikke. Nogle er smukke, meningsfulde eller vigtige - mens andre øjeblikke kan være svære, sørgelige eller livsdefinerende. For at kunne leve som et menneske, tror jeg vi skal være gode til at acceptere alle disse elementer, som en del af vores fælles tilværelse," fortæller Kristian Djurhuus.
Værket hedder ”Kærlige Minder Cafe”, og kan købes på mødrehjælpens webshop.
Hos Mødrehjælpen er direktør Ninna Thomsen glad for den ekstra håndsrækning til børnefamilierne:
”Alle familier kan komme i en sårbar situation, men det er langt fra alle, der har nogen at række ud til, når krisen kradser, eller tilværelsen slår knuder. Og det kan have alvorlige konsekvenser for børn, hvis mor og far er i krise. Mødrehjælpens rådgivning har fokus på at styrke forældrene, så de bliver i stand til at give deres børn kærlighed og tryghed i opvæksten.”
Kontakter
Irma: Kædedirektør Søren Steffensen: 5221 2801
Mødrehjælpen: Mathilde Torp Carlsen: 3145 4858
Kunstneren Kristian Djurhuus ”Mormor”: 2284 1698
Billeder
Links
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.
Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he
Brugsen butik nummer 100 åbnet18.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danmarks største kæde af lokale nærbutikker har nu konverteret butik nummer 100 fra Dagli´Brugsen til Brugsen. Det er sket i Brylle på Fyn. Over de kommende 15 måneder vil yderligere 170 butikker bliver bygget om til Brugsen. Dermed vil alle kædens 270 butikker være moderniseret med fælles navn ved udgangen af 2026. ”Kunderne tager rigtig godt imod de moderniserede butikker. Samtidig vækker det både stolthed og glæde blandt vores mange erfarne medarbejdere, når Brugsen navnet vender tilbage på butikkernes facader. Det betyder samtidig at vi igen kan sige; Vi mødes i Brugsen,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen. Kæden er især stærk i mindre samfund, hvor det ofte er byens sidste butik. Men i løbet af seneste to år har Brugsen også forbedret sin position i det centrale København efter overtagelse af 12 tidligere Irma-butikker. 11 ud af 12 af butikkerne har i dag en større omsætning end da de var Irma-butikker. Den 3. oktober åbner Brugsen en helt ny butik på Hellerup Station,
Coop og BOFA tester nyt løsmarked med genbrugsemballager12.9.2025 09:31:19 CEST | Pressemeddelelse
Kvickly Rønne, EU-projektet RELOOPED og det bornholmske affaldsselskab BOFA giver kunderne mulighed for at købe pasta, havregryn og andre tørvarer i løsvægt.
Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum