BØRNEfonden: Vil du være med i en konkurrence uden præmie?

BØRNEfonden har netop lanceret en kampagne, der skal få danskerne til at være med i en konkurrence uden præmie. Og vinderne? De er allerede udpeget.

En konkurrence uden præmie. Det lyder kedeligt.

BØRNEfonden har dog med sin utraditionelle konkurrence et ganske klart og ambitiøst formål, som vil få stor betydning: Der skal skaffes 50 nye sponsorer inden nytår, og det skal gøres med danskernes hjælp.

”Vi har ingen præmie, hverken plysdyr, chokolade eller plastiklegetøj. Til gengæld kan man være med til at gøre en verden til forskel for børn i Afrika. Vinderen er nemlig de mange børn, vi har stående i kø til at blive sponsorbarn i BØRNEfonden, og som med en sponsor får en sundere barndom og bl.a. mulighed for adgang til rent drikkevand og skolegang,” siger Bolette Christensen, CEO i BØRNEfonden.

Nominér en ven og gør en verden til forskel
For at deltage i konkurrencen kan man enten selv blive sponsor eller nominere en ven til at blive sponsor.

”BØRNEfondens arbejde starter ved fødslen og slutter først, når den unge har fået en uddannelse. Som sponsor i BØRNEfonden støtter man et barn med bl.a. skolegang og sundhedstjek. Forældrene får mulighed for at skabe sig en indkomst, og lokalsamfundet får støtte til bl.a. at bygge skoler, børnehaver, sundhedsklinikker og brønde. På den måde skaber vi bæredygtige samfund med udgangspunkt i barnet og den unge,” siger Bolette Christensen.

Konkurrencen varer indtil nytår, og alt man skal gøre for at deltage, er selv at blive sponsor eller nominere en ven til at blive sponsor. Det gøres på www.bornefonden.dk/konkurrence eller ved selv eller få sin ven til at sende en SMS med ”BF sponsor” til 1980. Det koster almindelig sms-takst.

For mere info:
Head of Communication & Public Affairs, Anna Rørbæk: +45 26210326 / aro@bornefonden.dk

BØRNEfonden har i mere end 40 år arbejdet i nogle af verdens allerfattigste lande, og i dag er vi en af Danmarks største privatfinansierede udviklingsorganisationer. I samarbejde med lokalsamfund og lande arbejder BØRNEfonden med langsigtede løsninger i 15-20 år i hvert lokalområde for at sikre en bæredygtig fremtid for børn, unge og familier.