Borgmesteren indviede Lidl i Aars

Den nye Lidl-butik i centrum af Aars fik en flot modtagelse af byens indbyggere, da borgmester Per Bach Laursen (V) sammen med kommunaldirektør Henrik Kruuse og butikschef Per Nielsen klippede den røde snor torsdag morgen.

Lidl-teamet foran den nye Lidl-butik i Aars.

Butikschef Per Nielsen var tydeligt stolt og glad, da han torsdag morgen kunne byde velkommen til de første kunder i Aars’ nye og moderne Lidl-dagligvarebutik, der ligger på Himmelandsgade 45-49.

Ved sin side havde han borgmester fra Vesthimmerlands Kommune, Per Bach Laursen (V) og kommunaldirektør Henrik Kruuse, der klokken 08.00 klippede den røde snor og indviede butikken, inden de spændte kunder kunne få lov at kigge sig omkring i den splinternye butik.

”Det var virkelig dejligt endelig at kunne vise resultatet af vores hårde arbejde frem for beboerne i Aars. Vi synes selv, at vi har fået opbygget en flot butik, der er moderne indrettet og i høj kvalitet. Det var også mit indtryk, at vores kunder syntes godt om deres nye butik, vores venlige personale og store udvalg af friske produkter indenfor blandt andet frugt og grønt, mejeri og kød. Vi glæder os allerede til at byde dem velkommen i butikken igen,” siger Per Nielsen.

Både borgmester Per Bach Laursen (V) og regionsdirektør i Lidl, Carsten Lambrecht holdt åbningstaler for de fremmødte med fokus på det gode samarbejde med entreprenørerne, der har bygget den nye, flotte butik og det gode samarbejde med Vesthimmerlands Kommune. Også Lidls medarbejdere fik et stort ros med på vejen.

For Lidls salgsdirektør, Anders Frydendahl, er glæden over den nye Lidl-butik i Aars stor:

”Jeg er først og fremmest virkelig glad for, at så mange beboere i Aars valgte at se indenfor i vores flotte, nye butik. Jeg er sikker på, at indbyggerne ibyen vil få meget glæde af fremover at kunne foretage deres indkøb af friske dagligvarer her i butikken,”.

Butikken er Lidls 134 danske butik og har et samlet salgsareal på 967 m2.

Lidl-teamet foran den nye Lidl-butik i Aars.
Den nye Lidl-butik i Aars.
Den nye Lidl-butik i af Aars fik en flot modtagelse af byens indbyggere På billedet ses borgmester Per Bach Laursen (V) sammen med kommunaldirektør Henrik Kruuse og butikschef Per Nielsen.
Den nye Lidl-butik i Aars.

Lidls Plastikinitiativ: Stor, landsdækkende konkurrence skal bane vej for en hverdag med mindre plastik17.9.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Som en del af Lidls plastikstrategi, REset Plastic, afholder dagligvarekæden en stor plastikkonkurrence for alle idérige danskere, hvor førstepræmien lyder på 25.000 kroner. ”Lidls Plastikinitiativ – På vej mod en hverdag med mindre plastik” giver alle mulighed for at indsende deres idéer til at mindske plastforbrug. Vinderen findes til et finaleevent i Aarhus i november.

Borgmesteren lagde grundstenen til Lidls nye hovedkontor i hjertet af Aarhus10.9.2021 12:55:04 CEST | Pressemeddelelse

Byggeriet af Lidls danske hovedkvarter på Godsbaneområdet i midten af Aarhus skrider hastigt frem, og fundament er nu på plads. Det markerede borgmester Jacob Bundsgaard (S) og Lidl Danmarks adm. direktør, Jens Stratmann, torsdag d. 9. september ved at nedlægge en grundsten. Samtidig deponeredes en tidskapsel med eksempler på, hvad aarhusianerne satte på middagsbordet i 2021.

Lidl lancerer ny Fairtrade-mærket chokoladebar9.9.2021 09:07:16 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl har netop lanceret sin egen Fairtrade-mærkede chokoladebar, ’Way to Go!’. Kakaoen er fra bæredygtig dyrkning i Ghana og er Fairtrade-certificeret, som sikrer kakaobonden en fair og stabil pris. Samtidig bidrager Way to Go!-chokoladen også til Fairtrade Premium – et ekstra tillæg til bønderne, som i fællesskab kan bestemme i hvilken retning, de vil udvikle deres produktion og lokalsamfund.

Lidl lancerer efterspurgt kollektion: Hypede Lidl-sneakers lander nu i Danmark – udsolgt på få timer over hele Europa24.8.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidls nye fashionkollektion, der består af sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet, har oplevet kæmpe succes i store europæiske Lidl-lande som Storbritannien, Italien, Tyskland og Belgien. Her har produkterne, der bærer Lidls logo, været så populære, at de er blevet udsolgt på få timer. Den 26. august lander kollektionen i Danmark.