Børge Mogensens børnemøbler dekoreres af HuskMitNavn

Når Irma i weekenden inviterer København til messen Mad & Glæde i Forum, kan gæsterne også opleve nogle helt unikke møbler.

FDB Møbler er nemlig med på messen og på deres stand kan man se, hvad der kommer ud af det, når dansk samtidskunst møder klassisk dansk møbeldesign.

Den danske kunstner HuskMitNavn har dekoreret et sæt børnemøbler, der er designet af arkitekt Børge Mogensen tilbage i 1946, og som netop er blevet relanceret.

De charmerende møbler vil på et senere tidspunkt blive bortauktioneret til fordel for Mødrehjælpen – de vil altså ikke blive sat i produktion, men vil være unika.

Yderligere information: Marketingchef Rikke Hyldsberg Søgaard, Irma, 5159 3832

Vedhæftet til redaktionens frie brug foto af de fire møbler dekoreret af HuskMitNavn.

UNICEF og Irma gør Black Friday til Friday Donation20.11.2018 08:42Pressemeddelelse

Når de fleste på fredag den 23. november er optaget af Black Friday, går Irma den modsatte vej. Sammen med UNICEF har de skabt noget, der kan blive en ny tradition, Friday Donation. Her kan kunderne købe et postkort til 20 kr. De penge går ubeskåret til UNICEFS arbejde for verdens mest udsatte børn. ”Hver gang en af Irmas kunder vælger at donere, kan UNICEF sende otte poser livreddende jordnøddemos til nogle af verdens mest udsatte børn. Otte poser svarer til ca. 3 dages mad til et barn. Vi er taknemmelige for støtten, både fra en kæde som Irma, der har en lang tradition for at udvise ansvarlighed og fra Irmas kunder. Det er overskud, som gør en forskel”, siger Line Grove Hermansen, kommunikationsdirektør for UNICEF Danmark. ”I Irma har vi ikke noget mod, at andre kæder holder Black Friday, men det er langt fra den måde, vi arbejder på. Og det er langt fra den måde vores kunder værdsætter. Derfor er vi glade for at indgå dette samarbejde med UNICEF,” siger direktør Søren Steffensen, Ir

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse9.11.2018 12:00Pressemeddelelse

Sofie Irgens bliver nyt medlem af bestyrelsen for Coop Danmark A/S. Hun er i forvejen medlem af bestyrelsen for Coop Amba. Til daglig er hun udviklingsdirektør for KK Wind Solutions. Før da havde hun en 10 år lang karriere i Velux-koncernen. Sofie Irgens er 37 år, uddannet civilingeniør og bor i Brejning ved Vejle. ”Med Sofies indtræden i bestyrelsen får vi tilført en betydelig kompetence inden for digitalisering, som er et af de absolut højest prioriterede områder i Coop de kommende år,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. ”Jeg glæder mig til at bidrage til udviklingen af Coop Danmark til gavn for medlemmer og butikker. Stærke butikskoncepter, digitalt lederskab og en høj ansvarlighedsprofil er nogle af de områder, jeg vil have fokus på i bestyrelsen,” siger Sofie Irgens. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.