Børge Mogensens børnemøbler dekoreres af HuskMitNavn

Når Irma i weekenden inviterer København til messen Mad & Glæde i Forum, kan gæsterne også opleve nogle helt unikke møbler.

FDB Møbler er nemlig med på messen og på deres stand kan man se, hvad der kommer ud af det, når dansk samtidskunst møder klassisk dansk møbeldesign.

Den danske kunstner HuskMitNavn har dekoreret et sæt børnemøbler, der er designet af arkitekt Børge Mogensen tilbage i 1946, og som netop er blevet relanceret.

De charmerende møbler vil på et senere tidspunkt blive bortauktioneret til fordel for Mødrehjælpen – de vil altså ikke blive sat i produktion, men vil være unika.

Yderligere information: Marketingchef Rikke Hyldsberg Søgaard, Irma, 5159 3832

Vedhæftet til redaktionens frie brug foto af de fire møbler dekoreret af HuskMitNavn.

Coop siger farvel til dåser20.7.2018 09:24pressemeddelelse

Tomater og de fleste andre former for konserves skal fremover ikke længere være emballeret i metal-dåser i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma. Som led i Coops nye emballagestrategi skifter Coop dåserne i sine egne varemærker, Änglamark og Coop, ud med såkaldte bricks, der primært består af fibre (pap/papir). De første varer er allerede i butikkerne nu. Og i løbet af de kommende 12 måneder vil de fleste emballager være skiftet ud til de nye, langt mere bæredygtige udgaver. ”Med et årligt salg på mere end 12 millioner dåser, vil det formentlig være det emballage-skifte i dansk dagligvarehandel, der har størst betydning for miljøet i mange år,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Den store miljømæssige fordel er, at man skifter fossile materialer, der ikke er fornybare, ud med fibre, der let fornys. Dertil kommer, at der betydelige klimamæssige besparelser, når varerne skal distribueres fra emballageproducent til fødevareproducent, fra producent til lagre, og fra l