Børge Frank Koch, Haderslev, genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Videncenterchef, Cand.pæd og medlem af kommunalbestyrelsen i Haderslev for Radikale Venstre Børge Frank Koch er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Børge Frank Koch vil som hovedbestyrelsesmedlem bl.a. arbejde for, at ”alle føler, at opfølgningsprogrammerne på kræftområdet fungerer bedre, end tilfældet er i dag,” og han ønsker derudover at øge fokus på forebyggelse og oplysning hos børn og unge. Han er meget optaget af at bekæmpe den voksende ulighed i sundhed, der blandt andet skyldes, at der i de kommende år vil blive flere ældre og kronisk syge, men også flere børn og unge med dårlig livsstil og levevilkår.