Boom i salg af julemad på nettet

Coop.dk MAD må indkalde 50 ekstra på grund af juletravlhed

Danskerne køber dobbelt så mange dagligvarer på nettet til jul i år i forhold til sidste år.

Det har givet usædvanlig travlhed på Coop.dk MADs lager i Vallensbæk.

Derfor har Coops online-butik været nødt til ekstraordinært at få 50 ekstra medarbejdere hasteindkaldt for at få ekspederet de mange ordrer, der tikker ind. Samtidig begynder man nu at ekspedere ordre allerede fra kl. 4 om morgenen mod normalt kl. 6.

”Vi har allerede haft en vækst på over 70 procent ift. sidste år. Men væksten tegner til at blive endnu større op til jul. Sidste år satte vi rekord i december, men vi er klar til at ekspedere dobbelt så meget i år,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Han peger på en række årsager til, at flere vælger at gøre deres juleindkøb online:

”Den væsentligste årsag er nok, at man sparer tid. I en stresset hverdag oplever stadig flere, at det er behageligt at slippe for at stå i kø i supermarkedet, og i stedet få leveret varerne direkte til døren. Men det spiller nok også ind, at udvalget er større hos os end i de fleste fysiske butikker. Eksempelvis har vi 7 forskellige ferske ænder og gæs at vælge i mellem” siger Morten Viktor.

Coop.dk MAD leverer dagligvarer til døren over hele Danmark, bortset fra øer, der ikke er bro til. Prisen er 29 kr. for levering (39 kr. på enkelte tidspunkter). Køber man for over 1.200 kr., er det gratis.

Der er over 8.000 forskellige varer at vælge mellem, blandt andet fra flere end 25 forskellige specialbutikker, med specielt udvalg af f.eks. laktosefrie, glutenfri, vegetariske og – selvfølgelig – økologiske varer.

Besøg online-butikken her: Coop.dk/mad

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854