Boom i salg af julemad på nettet

Coop.dk MAD må indkalde 50 ekstra på grund af juletravlhed

Danskerne køber dobbelt så mange dagligvarer på nettet til jul i år i forhold til sidste år.

Det har givet usædvanlig travlhed på Coop.dk MADs lager i Vallensbæk.

Derfor har Coops online-butik været nødt til ekstraordinært at få 50 ekstra medarbejdere hasteindkaldt for at få ekspederet de mange ordrer, der tikker ind. Samtidig begynder man nu at ekspedere ordre allerede fra kl. 4 om morgenen mod normalt kl. 6.

”Vi har allerede haft en vækst på over 70 procent ift. sidste år. Men væksten tegner til at blive endnu større op til jul. Sidste år satte vi rekord i december, men vi er klar til at ekspedere dobbelt så meget i år,” siger kommerciel direktør Morten Viktor, Coop.dk MAD.

Han peger på en række årsager til, at flere vælger at gøre deres juleindkøb online:

”Den væsentligste årsag er nok, at man sparer tid. I en stresset hverdag oplever stadig flere, at det er behageligt at slippe for at stå i kø i supermarkedet, og i stedet få leveret varerne direkte til døren. Men det spiller nok også ind, at udvalget er større hos os end i de fleste fysiske butikker. Eksempelvis har vi 7 forskellige ferske ænder og gæs at vælge i mellem” siger Morten Viktor.

Coop.dk MAD leverer dagligvarer til døren over hele Danmark, bortset fra øer, der ikke er bro til. Prisen er 29 kr. for levering (39 kr. på enkelte tidspunkter). Køber man for over 1.200 kr., er det gratis.

Der er over 8.000 forskellige varer at vælge mellem, blandt andet fra flere end 25 forskellige specialbutikker, med specielt udvalg af f.eks. laktosefrie, glutenfri, vegetariske og – selvfølgelig – økologiske varer.

Besøg online-butikken her: Coop.dk/mad

Yderligere information: Kommerciel direktør Morten Viktor, 2040 2854

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Coops medlemmer støtter landbruget - mere og hurtigere end forventet27.12.2017 09:19pressemeddelelse

På blot fem dage har Coops medlemmer skudt 81.855 kr. i Danmarks Økologiske Jordbrugsfond via Coop Crowdfunding. Dermed er det første mål for et helt nyt samarbejde med Økologisk Landsforening og Danmarks Naturfredningsforening om at skaffe penge til den nystiftedeDanmarks Økologiske Jordbrugsfond, nået på rekordtid. Formålet med den nye fond er at fastholde og øge det økologiske landbrugsareal i Danmark. Gennem opkøb af gårde og jorde skal Fonden medvirke til, at det opfyldes. ”For første gang er det lykkes at samle landbrugs-, natur- og forbrugerinteresse om et fælles formål. Den forrygende start er meget positiv og lover godt for fremtiden,” siger projektleder Nicolai Jæpelt, Coop Crowdfunding Det er efter opfordring fra lokale formænd for butikker i Coop og brugsforeningerne, at samarbejdet med Danmarks Økologiske Jordbrugsfond er kommet i stand. En af formændene er Bent R. Nielsen, Kvickly Stenløse. ”Det er da fantastisk at alle vi småsparere kan være med til at starte projekter o