Bookmaker: Søllerød Kro i spil til to Michelinstjerner

Når årets Michelinstjerner uddeles mandag, er der gode chancer for at Søllerød Kro napper sin anden stjerne. Sådan lyder vurderingen fra spilleselskabet NordicBet.

Søllerød Kro har allerede slået sin plads på det gastronomiske landkort fast med syvtommersøm med én Michelinstjerne. Men efter talrige topkarakterer fra landets største madkritikere, ligger kroen nu lunt i svinget til at rykke et hak op i det gastronomiske madhierarki.

I skrivende stund betaler spillerselskabet NordicBet pengene lave 1,90 igen, hvis makkerparret Jan Restorff og Brian Mark Hansen belønnes med stjerne nummer to. Vurderer de benhårde Michelindommere, at Søllerød Kro kun er én stjerne værd, forrentes pengene 1,80 gange igen.

”Vi mente allerede sidste år, at Søllerød Kro var to Michelin-stjerner værdig. Taget i betragtning, at der kokkereres klassisk fransk mad i absolut verdensklasse, er det os en gåde, at kroen blev forbigået af de franske Michelin-dommere. Har de konservative dommere været en tur forbi Søllerød i år, tror vi der venter to stjerner til Restorff og Hansen”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet.

Den franske spiseguide offentliggør de nordiske Michelinstjerner mandag den 19. februar.

Hvor mange Michelinstjerner får Søllerød Kro?
1 stjerne          1,80
2 stjerner         1,90