NordicBet Danmark

Bookmaker: Nu bryder Brøndby FCK’s gulddominans

Ovenpå Brøndbys første sejr i Parken i tretten år er chancerne for et blågult mesterskab nu øget til 41 procent. Så præcis er vurderingen fra NordicBet, der blot giver odds 2,25 på, at Brøndby overtager tronen fra FCK.

Med gårsdagens overbevisende 1-0 sejr i ”Løvernes Hule” demonstrerede Brøndby for alvor, at de efter tolv års turbulens endelig er klar til at gøre en ende på FC Københavns enevælde i dansk fodbold. Med sejren er Brøndby nu hele 11 point foran FCK, og den overbevisende sejr har da også givet genlyd hos spilleselskabet NordicBet.

Konsulterer man bookmakerens dugfriske odds, står det nemlig klart, at chancerne for et Brøndby-mesterskab oddsmæssigt ikke er set bedre siden 2008. Oddset for Brøndby-guld står nu i lave 2,25, hvilket svarer til en chancevurdering på 41 procent. I tæt forfølgelse er FC Midtjylland til odds 2,35.

”Sejren over FCK var det sidste hak i bæltet, Brøndby manglede for at påtage sig favoritrollen. Mens Zornigers mandskab tidligere har formået at matche FCK, må man blot konstatere, at de for første gang siden mesterskabet i 2005 er et niveau over FCK både i tabellen og på grønsværen”, siger NordicBets pressechef Thomas Holm og fortsætter:

”Selvom Ståle skulle få lov til at gå transferamok til januar er 11 point et stort gab. Brøndbys trup emmer af spillelyst, og det er tydeligt at spillerne trives i Zornigers system. Kun FC Midtjylland kan nærme sig samme niveau, hvorfor vores odds også afspejler, at det bliver et tæt kapløb mellem FC Midtjylland og Brøndby”, afslutter Holm.

Efter landskampspausen gælder Brøndbys næste opgave en hjemmekamp i et topopgør mod FC Nordsjælland.

Hvem vinder Superligaen 2017/18?
Brøndby                       2,25
FC Midtjylland              2,35