Bookmaker: Michelinhæder på vej til Fyn

Spilleselskabet NordicBet har sat odds på onsdagens uddeling af Michelinstjerner. Falsled Kro er storfavorit til at hente den eftertragtede stjerne hjem til Fyn, mens de anmelderroste Pasfall og Lieffroy er outsidere.

Da de første Michelinstjerner uden for København og Aarhus blev uddelt i 2016, blev Fyn overraskende forbigået. Vedholdende rygter vil dog vide, at onsdagens uddeling byder på en længe ventet stjerne til Fyn. Ifølge spilleselskabet NordicBet er der hold i rygterne, og vurderer Falsled Kro som storfavorit til at løbe med mindst én stjerne.

I skrivende stund betaler NordicBet nemlig kun indskuddet lave 1.10 gange igen, hvis Falsled Kro endelig belønnes. De andre fynske bud, Lieffroy i Nyborg samt odenseanske Pasfall, må dog vente på deres første stjerne. De to bud udbydes til henholdsvis odds 6 og 7.50.

”Vi var ret skråsikre på, at Fyn ville få mindst én stjerne i guiden allerede sidste år, og at den nærmest sagnomspundne Falsled Kro blev forbigået overraskede de fleste madeksperter. Selvom Michelin er notorisk svært at spå om, har chefkok Per Hallundbæk dog fået skabt en gastronomisk perle, vi vurderer til at være en stensikker stjerne værd,” siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet og fortsætter:

”Optimismen var stor på vegne af både Lieffroy og Pasfall i 2016, men vi er i år lidt mere påpasselige med de konservative Michelinanmeldere”.

Den franske spiseguide offentliggør de nordiske Michelinstjerner onsdag den 22. februar.

Får Falsled Kro en stjerne?
Ja                                 1.10

Får Lieffroy en stjerne?