Bookmaker: Københavnsk Formel 1-drøm er ikke længere urealistisk

Et gaderæs i København møder nu opbakning fra flere sider, og ifølge NordicBet er projektet da heller ikke længere utopi. Spilleselskabet giver et københavnsk Grand Prix 37 chance for at blive kørt inden 2022.

Lars Seier Christensen og Helge Sanders planer om at lokke Formel 1 til de københavnske gader er så småt ved at få fart i hjulene. Onsdag tændte Formel 1-chefen Chase Carey nemlig for alvor op under Formel 1-feberen i Danmark med sin støtte til et eventuelt københavnsk Grand Prix.

Opbakningen til prestigeprojektet er da heller ikke gået ubemærket hen hos spilleselskabet NordicBet, der forholder sig som forsigtig optimist. Bookmakeren vurderer nemlig, at der er pæne 37 procent på, at København lægger asfalt til et Formel 1 Grand Prix inden 2022. Det kommer til udtryk i odds 2,40.

”København er som grøn by en uhyre attraktiv lokation for Formel 1. Formel 1-ledelsen har i flere år ihærdigt forsøgt at skabe et grønt billede af løbet med indførslen af mere miljøkorrekte racere. Et Grand Prix vil være et fantastisk udstillingsvindue for Danmark, og Lars Seier har utallige gange bevist, at han kan rejse millionbeløb fra investorer.”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet og fortsætter:

”Flere politiske og økonomiske klodser skal dog falde på plads, før et så markant projekt kan realiseres. Løbet vil kræve en massiv investering fra Københavns Kommune, og med kommunens politiske profil taget i betragtning, kan det let blive løbets dødsdom”, afslutter Thomas Holm.

Vil der blive gennemført et Formel 1-løb i København inden 1. januar 2022?

JA         2,40
NEJ      1,44

Find spillet under - www.nordicbet.dk - Sportsbook - Specielle markeder - Specials