Bookmaker: Esbjerg bliver sorteper i nedrykningsslutspillet

Ovenpå weekendens Superliga-resultater venter de afgørende knock out-kampe nu i Superligaens nedrykningsspil. Hos NordicBet er spådommen klar: Esbjerg rykker ud af Superligaen.

Efter et katastrofalt ringe grundspil, der kulminerede med fyringen af Colin Todd, har Esbjerg længe været det bedste bud på en nedrykker. Trods en indledende sejrsstribe under den nye cheftræner Lars Lungi Sørensen, er resultaterne siden udeblevet i det vestjyske.

Med kun to sejre i de sidste ti kampe, er optimismen hos spilleselskabet NordicBet da også kølnet. I hvert fald vurderer NordicBet at Lars Lungis tropper er storfavorit til nedrykning. En vestjysk nedrykning giver pengene 1,55 gange igen, mens AC Horsens er næststørst favorit i odds 2,0.

”Det er ikke mange plusser, vi kan sætte i Esbjergs kolonne. Flere rutinerede kræfter blev skiftet ud i vinter, og kigger vi på forårets puljespil har Esbjerg kun udmærket sig ved at være ligeså sløjt kørende som i grundspillet. Samtidig rammer de nu ind i et brandvarmt AGF-mandskab, der for en gangs skyld ser ud til at have forstået situationens alvor”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet og fortsætter:

”Alt kan som bekendt ske i knald-eller-fald-kampene, men vi vurderer at både Viborg og AGF klarer frisag i første omgang. Deres trupper er stærkere, og begge går ind i slutspillet med momentum. Det kan vi ikke sige om Esbjerg og AC Horsens, så vi forventer et hundeslagsmål for at undgå direkte nedrykning”.

Med Superligaens nye struktur rykker et af de fire Superliga-hold i slutspillet direkte ned. To af de tre resterende skal ud i endnu en neglebider mod nummer to eller tre fra NordicBet Ligaen.

Hvem rykker ned fra Superligaen?

Esbjerg         1,55
Horsens        2,00
Viborg           3,15
AGF              4,55

Direkte nedrykning fra Superligaen

Esbjerg         2,40
Horsens        3,20
Viborg           4,65
AGF              6,75

Hvor mange hold rykker ned fra Superligaen 2017?

1 hold           1,75
2 hold           2,75