Bookmaker: Donald Trump boykotter Super Bowl

Donald Trump fortsætter sin krig mod NFL, og møder ikke op til USA’s største sportsbegivenhed Super Bowl. Sådan lyder vurderingen fra NordicBet.

Når New England Patriots og Philadelphia Eagles blænder op for Super Bowl natten til mandag, vil det være nærliggende, at den amerikanske præsident er til stede til USA’s største sportsbegivenhed. Men efter Colin Kaepernick startede en bevægelse af spillere, der knælede under nationalsangen i protest mod racediskriminationen i USA, har præsident Donald Trump været i åben Twitter-krig mod NFL’s største stjerner.

Og skal man tro spilleselskabet NordicBet, bliver det næppe Super Bowl, der giver anledning til forsoning. Udebliver Donald Trump fra kampen kvitterer NordicBet således blot med odds 1,14. Hvorimod en deltagelse honoreres med hele fem gange indskuddet.

”Forholdet mellem Donald Trump og NFL er tæt på samme iskolde stadie som forholdet til Kim Jong-un. Selvom det havde klædt Trump som landets præsident at holde politik og sport adskilt, er det af rent politiske årsager, svært at forestille sig, at Trump dukker op. Samtidig vil det også være et eklatant selvmål af Trump at deltage, efter vælgerskaren har udtrykt sin støtte til præsidentens kamp mod NFL”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet.

Trump på dagsordenen i Justin Timberlakes halvlegsshow
Selvom den ellers allestedsnærværende Donald Trump skulle udeblive fra Super Bowl, er der ifølge NordicBet fortsat muligheder for en Trump-deltagelse. Bedste mulighed er i halvlegsshowet, hvor popikonet Justin Timberlake optræder. Nævner Justin ”Trump” i løbet af showet forrentes indskuddet tre gange igen.

Blandt de mere kuriøse væddemål kan man også spille på Pinks udgave af nationalsangen. Glemmer eller undlader Pink mindst ét ord i ”The Star-Spangled Banner” betaler NordicBet pengene syv gange igen.

Møder Donald Trump op til Super Bowl?
JA                           5,00
NEJ                         1,14

Nævner Justin Timberlake ”Trump” under halvlegsshowet?
JA                           3,00
NEJ                         1,35

Glemmer eller undlader Pink minimum ét ord af den amerikanske nationalsang?
JA                           7,00
NEJ                         1,07

Hvor lang tid tager det Pink at fuldføre den amerikanske nationalsang?
Over 120 sekunder          1,62
Under 120 sekunder       2,15