Booking.com

Booking.com afslører at det er en balancegang at finde det personlige touch som privat udlejer

Del
I en ny, global undersøgelse fortæller rejsende hvad de efterspørger og bestemt ikke efterspørger på overnatningsstedet
Hvis du ønsker tilladelse til at bruge billeder, bedes du kontakte Booking@aspekta.dk før du bruger dem på din egen platform.
Hvis du ønsker tilladelse til at bruge billeder, bedes du kontakte Booking@aspekta.dk før du bruger dem på din egen platform.

København, Danmark – d. 9. april 2019 – Booking.com afslører hvilke faktorer der spiller ind, når rejsende gerne vil bo på unikke overnatningssteder og den balancegang værter, bestyrere eller ejere skal finde for at ramme den personlige stemning der passer deres gæster. At ramme helt rigtigt som vært kan være afgørende for, om gæsterne vælger at tjekke ind eller ej. Ifølge en undersøgelse fra Booking.com, blandt mere end 21.500 rejsende verden over, angiver 63%, at et ophold er blevet bedre fordi en person på overnatningsstedet har gjort noget ekstra ud af det.

De mest unikke oplevelser afspejles ofte i værternes personligheder og undersøgelsen fra Booking.coms viser, at 51% af de rejsende har valgt at booke et overnatningssted for anden gang primært på grund af værten.

Rollen som vært er også afgørende for rejsende der gerne vil finde alternative overnatningssteder til årets ferier – over to tredjedele (69%) siger at de i 2019 planlægger at booke et overnatningssted med mulighed for at kommunikere og samarbejde med ejeren eller udlejeren, og for at blive budt velkommen når man ankommer.

Undersøgelsen viser, at nogle rejsende er glade for nøjes med en indbydende velkomst, mens andre har større forventninger til deres vært. For de fleste (66%) er det vigtigt at føle sig hjemme på overnatningsstedet, og for 62% er den største fordel, at de kan gøre brug af den insiderviden som de lokale, der ejer overnatningsstedet, har. Næsten halvdelen af de rejsende håber, at de kan gøre brug af denne viden til at undgå turistfælder og dermed holde deres feriebudget nede. 44% af de rejsende vil gerne udvide deres omgangskreds og angiver i undersøgelsen, at de godt kunne tænke sig at blive inviteret til en fest af den person der ejer eller udlejer overnatningsstedet.

Livet som ejer eller udlejer af et overnatningssted er ikke altid lutter lagkage. Det er en balancegang at sikre, at man giver sine gæster den bedst mulige oplevelse, og ikke alle rejsende er lige interesserede i at skabe tætte relationer på ferien. Over halvdelen siger, at de kun behøver møde deres vært én gang under opholdet for at føle sig velkomne. Mere end en tredjedel siger, at de kun forventer at blive kontaktet af deres vært i forbindelse med ind- og udtjekning. Endnu en udfordring for værterne er, at rejsende samtidig forventer, at de der har ansvaret for overnatningsstedet, har en sjette sans og selv ved hvornår det bliver for meget med den personlige stemning. 69% mener, at en vært helt intuitivt bør vide hvor meget tid de bør tilbringe med deres gæster.

Som vært har man forskellige muligheder for at prøve at imødekomme sine gæster. At sætte et personligt præg, eksempelvis ved at give en lokal gave, kan også gøre en stor forskel. Små ting som te, kaffe og snacks er ifølge næsten halvdelen af de rejsende (45%) med til, at de føler sig hjemme i de nye omgivelser.

“Som med så mange andre aspekter af rejser er der ikke én løsning der passer til alle rejsende og forskellige behov. Vores undersøgelse viser hvor vigtigt det er for ejere og udlejere af overnatningssteder at finde den rette balance for at skabe uforglemmelige oplevelser – uanset om det er i et feriehus, en lejlighed, et pensionat eller en helt anden type overnatningssted,” siger Olivier Grémillon, der er vicedirektør i Booking.com.

Tilføj dit overnatningssted til de 5,7 millioner registrerede enheder på Booking.com, der består af alt fra huse og lejligheder til igloer og træhytter, og vær med til at gøre en forskel for gæster. Besøg join.booking.com/homeowners.

- Slut -

KONTAKTOPLYSNINGER

Kontakt Booking.coms danske pressekontor for flere oplysninger:
booking@aspekta.dk/ +45 53391023

NOTER TIL REDAKTØRER

Om undersøgelsen

Undersøgelsen er udført uafhængigt på vegne af Booking.com blandt 21.500 deltagere (heriblandt 1.000 fra Australien, Tyskland, Frankrig, Spanien, Italien, Kina, Brasilien, Indien, USA, Storbritannien, Rusland, Indonesien, Colombia og Sydkorea og 500 fra Japan, New Zealand, Thailand, Argentina, Belgien, Canada, Danmark, Hongkong, Kroatien, Taiwan, Mexico, Holland, Sverige, Singapore og Israel). Deltagerne svarede på et online spørgeskema mellem d. 14. december 2018 og 14. januar 2019.

Nøgleord

Billeder

Hvis du ønsker tilladelse til at bruge billeder, bedes du kontakte Booking@aspekta.dk før du bruger dem på din egen platform.
Hvis du ønsker tilladelse til at bruge billeder, bedes du kontakte Booking@aspekta.dk før du bruger dem på din egen platform.
Download

Information om Booking.com

Om Booking.com

Booking.com B.V. blev grundlagt i 1996 i Amsterdam og er vokset fra at være en lille, hollandsk opstartsvirksomhed til at være en af verdens største e-handelsvirksomheder i rejsebranchen. Booking.com er en del af Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG) og har flere end 18.000 medarbejdere på mere end 200 kontorer i 70 forskellige lande på verdensplan.

Booking.com har en mission om at give mennesker mulighed for at opleve verden, og vi investerer i digital teknologi som hjælper med at gøre det nemmere at rejse. Hos Booking.com forbinder vi rejsende med verdens største udvalg af enestående overnatningssteder, herunder alt fra lejligheder, feriehuse og familieejede bed & breakfast-steder til 5-stjernede luksusresorter, huse i træer og endda igloer. Booking.coms website og mobilapps findes på over 43 sprog, tilbyder mere end 28 millioner registrerede enheder, herunder flere end 5,7 millioner feriehuse, lejligheder og andre unikke steder at overnatte, og findes på mere end 146.000 forskellige rejsemål i 228 lande og områder i hele verden.

Hver dag bliver der booket flere end 1,5 millioner værelsesnætter på vores platform. Uanset om kunderne rejser i forbindelse med arbejde eller i deres fritid, kan de øjeblikkeligt booke deres indkvartering på Booking.com uden bookinggebyrer og med vores prismatch. Vores kundeservice tilbyder support og hjælp døgnet rundt på over 43 sprog.

Følg os på Twitter og Instagram, synes godt om os på Facebook, og hvis du ønsker at se de seneste nyheder, data og indblik, kan du finde alt dette på vores nyhedsside.

Følg pressemeddelelser fra Booking.com

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Booking.com

Booking.com løfter sløret for dette års mest indbydende rejsemål og for modtagerne af Traveller Review Awards 202424.1.2024 13:00:00 CET | Pressemeddelelse

Et rekordhøjt antal på 1,48 millioner partnere i 221 lande og områder anerkendes for deres store gæstfrihed med en Traveller Review Award 2024, herunder 3384 partnere i Danmark. Det største antal prismodtagere finder man for 7. år i træk i Italien med i alt 181.012 priser, efterfulgt af Spanien (125.611), Frankrig (124.361), Tyskland (86.910) og Storbritannien (74.754). Lejligheder er for 7. år i træk den mest prisbelønnede type overnatningssted med over 710.000 modtagne priser globalt set, mens feriehuse (213.824) for anden gang sniger sig foran hoteller (179.357) som nummer to. Arraial d'Ajuda i Brasilien tager prisen som dette års mest indbydende sted på jorden, mens Perthshire i Storbritannien også træder ind i rampelyset som jordens mest indbydende region i 2024.

Booking.com præsenterer modtagerne af Traveller Review Awards 2023 og dette års mest indbydende steder i verden7.2.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

● 1,36 millioner rejseudbydere – en ny rekord – anerkendes for deres gæstfrihed med en Traveller Review Award 2023, herunder 2788 i Danmark ● For sjette år i træk er det lejligheder (629.421) der får flest priser globalt set, i Danmark er lejligheder (789) også den mest belønnede type overnatningssted, efterfulgt af feriehuse (776) og bed & breakfast-steder (404) ● Næsten hver tiende modtager af en pris på globalt plan har også fået mærkaten ”Bæredygtigt valg” takket være deres tiltag for at blive mere bæredygtige ● Polignano a Mare i Italien får debut på toppen af listen over dette års mest indbydende steder i verden, og La Rioja i Spanien er også ny på listen over de mest indbydende regioner i verden i 2023 KØBENHAVN – 7. FEBRUAR 2023 – I takt med at rejser vender tilbage i de fleste dele af verden, anerkender Booking.coms årlige Traveller Review Awards for 11. år i træk rejseudbydere fra 220 forskellige lande og områder for deres indsats for konsekvent at yde en fantastisk service o

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye