Boligsiden.dk får ny direktør

I dag starter Dorte Mærsk Maron som ny administrerende direktør for Boligsiden A/S, der driver boligsøgeportalen Boligsiden.dk.

48-årige Dorte Mærsk Maron starter i dag som ny administrerende direktør for Boligsiden A/S. Hun kommer dermed til at stå i spidsen for selskabet, der ejer og driver boligsøgeportalen Boligsiden.dk.

”Jeg har glædet mig meget til at møde mine nye kollegaer og til at starte arbejdet. Min overordnede opgave bliver at bygge videre på de solide resultater, som teamet på Boligsiden.dk har leveret hidtil. Sammen skal vi sørge for at bevare og styrke Boligsiden.dk’s klare markedsledende position, så vi forbliver danskernes klart foretrukne platform for boligsøgning,” siger Dorte Mærk Maron.

Boligsiden.dk’s nye direktør kommer fra en stilling som chef for forretningsudvikling hos eBay, der i Danmark ejer og driver de tre digitale platforme; dba.dk, Bilbasen.dk og Bilinfo.dk. Hun har tidligere været seniorkonsulent i eCapacity med ansvar for at definere og implementere strategier og digitale løsninger for blandt andet Københavns Lufthavn og TDC. Hun har desuden arbejdet i DSB som chef for Markedskommunikation og chef for Online med ansvar for at digitalisere salget af DSB’s produkter. Hun ser frem til at bruge disse erfaringer hos Boligsiden.dk.

”Et af de mest spændende forhold ved Boligsiden.dk er, at det er et produkt, der appellerer så bredt i befolkningen. En bolig er et fundament i hverdagen, og hvis vi kan bidrage til at skabe de bedst mulige vilkår for, at boligsøgende finder det rigtige hjem, spiller vi en vigtig rolle, som vi skal føle os privilegerede over at varetage.”

I bestyrelsen i Boligsiden A/S glæder de sig over ansættelsen af Dorte Mærsk Maron, der har præcis den profil, de har ledt efter.

”Boligsiden.dk er i rigtig god form og har positioneret sig som landets ledende boligsøgeportal. Nu kommer Dorte så og bidrager med sin store erfaring fra blandt andet en anden af de mest succesfulde markedspladser i Danmark – Bilbasen.dk. Jeg er overbevist om, at Dorte vil løfte Boligsiden.dk til næste niveau både for de brugere, der søger efter deres næste bolig, og for ejendomsmæglerne,” siger bestyrelsesformand Per Rasmussen.

Dorte Mærsk Maron erstatter Natasha Brandt, der var administrerende direktør for Boligsiden A/S fra 2011 til 2017.

Om Boligsiden.dk

• Boligsiden.dk har eksisteret siden 1999 og er i dag ejet af landets ejendomsmæglere, ejendomsmæglerkæder og Dansk Ejendomsmæglerforening.
  • Boligsiden.dk har hver måned omkring seks millioner besøg og leverer over 10 millioner klik videre til ejendomsmæglerne.
  • Boligsiden.dk får data på ejendomshandler direkte fra landets ejendomsmæglere og har de mest opdaterede data om boligmarkedet, som vi blandt andet leverer til eksterne såsom Nationalbanken og Danmarks Statistik.

Kontaktperson:
Administrerende direktør Dorte Mærsk Maron, Boligsiden A/S, e-mail: dmm@boligsiden.dk.
Læs flere nyheder på Boligsiden.dk.