Boligforeningen Lolland donerer 25.000 kr. til julehjælp

’Vi kan jo se hvordan krisen også påvirker vores beboere, hvor mange må vende hver en krone,’ siger formand for Boligforeningen Lolland Niels Kruse. Derfor besluttede boligforeningen at donere gennem Dansk Folkehjælp. Pengene sikrer julemad på bordet og gaver under træet i trængte familier.
Formand for Boligforeningen Lolland Niels Kruse.

Høje energipriser, høj inflation og en jul i vente. For mange er det en kombination, der skaber bekymringer. Med en danonation på 25.000 kr. til Dansk Folkehjælp, vil Boligforeningen Lolland give en hjælpende hånd til enlige forsørgere, der ellers ikke ville kunne holde jul for deres børn.

’Vi kan se på vores egne beboere, hvor meget krisen påvirker dem bare i hverdagen. Alle pengene går til den daglige drift, hvor alt er steget. Det er er svær situation for mange og især, når de hårde tider rammer børnene, er det hårdt at være vidne til,’ siger formand for Boligforeningen Lolland Niels Kruse.

Derfor besluttede bestyrelsen i Boligforeningen Lolland at donere 25.000 kr. til Dansk Folkehjælps Julehjælp. Julehjælpen består af en købmandskurv eller gavekort til Rema 1000 til en værdi af 800 kr. og et gavekort til en værdi af 1000 kr. til køb af julegaver til børnene.

’På den måde kan vi være medvirkende til, at flere familier og børn får en god jul i en svær tid,’ siger Niels Kruse.

Formand for Boligforeningen Lolland Niels Kruse.

Boligforeningen Lolland:

Boligforeningen Lolland er en almen boligforening med mere end 1200 boliger beliggende i og omkring Maribo, Nysted, Holeby, Rudbjerg, Højreby og Ravnsborg.

Boligforeningen Lolland er medlem af Boligkontoret Danmark, der som en foreningsbaseret nonprofitorganisation leverer administration, rådgivning og serviceydelser til mere end 35.000 lejeboliger landet over for både boligselskaber og kommuner.