Bogforum 2021 vendte flot tilbage: 32.000 gæster kiggede forbi Bella Center i weekenden.

Tre dages bogfest er veloverstået, og havde man ikke mulighed for at deltage fysisk, var den digitale udgave Bogforum at Home et godt alternativ med højdepunkter og livestreaming.

Mere end 200 store og små udstillere, fra selvudgivere til de velkendte og etablerede forlag var på plads. I år på hele 20.000 ekstra kvadratmeter, bedre og større scener, masser af luft og god plads til alle.

32.000 gæster, fordelt over de tre dage Bogforum varer, lagde vejen forbi Bella Center for at opleve, lytte, møde forfatterne, hører oplæg og alt det andet der hører landets største bogfest til.

”Vi er meget glade og lettede. Det var en stor oplevelse at se så mange glade læsere og bogfans mødes, se hvordan den litterære samtale blomstrer, og selvfølgelig være vært for mødet mellem forfattere og læsere.

Det er så bekræftende at konstatere at læselysten trives i bedste velgående, og at folk havde lyst til at bruge nogle gode dage hos os” siger udstillingsleder Andreas Nordkild Poulsen.

Bogforum vender tilbage i 2022 og finder sted fra fredag d. 4. til søndag d. 6. november.

Udstillingsleder - Bogforum Andreas Nordkild Poulsen, anpo@bellagroup.dk / 50 60 44 88
Pressechef - Bellagroup, Karen Østerbye, kars@bellagroup.dk / 81 88 48 43

Om Bogforum

Bogforum er Danmarks største litterære event og afholdt hvert år siden 1992. Flyttede i 2012 fra Forum på Frederiksberg til Bella Center Copenhagen på Amager.

Sidste år besøgte 38.326 gæster Bogforum hvilket et det højeste besøgstal i Bogforums 28 års historie. I 2019 deltog mere end 220 udstillere. Størstedelen af Bogforums udstillere er forlag.

Copenhagen Gaming Week spillede sig op til en succes for branche og besøgende22.1.2024 11:37:08 CET | Pressemeddelelse

I weekenden 12.-14. januar fandt 12.500 vej til den første udgave af Danmarks nye, tilbagevendende festival for gaming og esport. Med stærk opbakning fra branche, politikere og spilentusiasterne selv går arbejdet nu ind på at bygge Copenhagen Gaming Week endnu større og stærkere i de kommende år. Her skal endnu mere af København inddrages og blikket mod udlandet løftes yderligere.