Bogforum 2020

Fire udstillere, heriblandt Gyldendal og Politikens Forlag har meldt afbud til årets udgave af Bogforum i Bella Center Copenhagen i november.

”Som arrangør af årets helt store bogbegivenhed Bogforum, kan jeg kun understrege ærgrelsen og ikke mindst overraskelsen over at modtage de noget uforståelige afbud fra fire store udstillere. Vi er i løbende kontakt med masser af læsere, forfattere og udstillere og der er rigtig mange der glæder sig til årets bogfest i Bella Center Copenhagen” udtaler Bogforums udstillingsleder Andreas Nordkild Poulsen.

Andreas Norkild Poulsen fortsætter: ”I en tid hvor coronavirus er med til at sætte dagsorden for os alle sammen, er det vores holdning at det er endnu mere vigtigt og aktuelt at samles om bogen, læsningen og den gode historie under sikre og gode forhold”.

”Det væsentligste for os er at give de mange besøgende en god oplevelse, inspiration til læsning, ny viden og masser af scenearrangementer samt give bogen et løft til glæde for hele branchen. Der er behov for litteraturen, og Bogforum er en samlende og vigtig faktor for læsere, forfattere og bogfolk af alle slags, derfor skal vi holde fast.”

”Der har desværre hersket en usikkerhed om vi kan afholde Bogforum under trygge og sundhedsforsvarlige rammer, det kan jeg engang for alle bekræfte at vi kan. Først og fremmest har vi en lang historik, og meget stor erfaring i at håndtere mange mennesker under samme tag, i forhold til sikkerhed, hygiejne mm. uanset omstændighederne og dermed sikre en god oplevelse for alle involverede.” Dernæst har vi løbende været i tæt kontakt med alle relevante myndigheder i forhold til godkendelser og afstemning af retningslinjer, og alt er på plads i relation til sundhedsmæssig forsvarlig afvikling.

”Set med økonomiøjne er vores forventning til Bogforum 2020, at det sandsyngligvis bliver mindre lukrativt og måske endda tabsgivende. Det til trods, og tiderne taget i betragtning, insisterer vi på at fejre bogen sammen og gennemføre Bogforum 2020, og vi arbejder derfor videre på at skabe det bedst mulige arrangement for vores gæster i samarbejde med alle de aktører, der ønsker at være med.” slutter Andreas Norkild Poulsen.

Kontaktperson: Udstillingsleder Bogforum, Andreas Nordkild Poulsen, anpo@bchg.dk, tlf. 50 60 44 88

Om Bogforum

Bogforum er Danmarks største litterære event og afholdt hvert år siden 1992. Flyttede i 2012 fra Forum på Frederiksberg til Bella Center Copenhagen på Amager.

Sidste år besøgte 38.326 gæster Bogforum hvilket et det højeste besøgstal i Bogforums 28 års historie. I 2019 deltog mere end 220 udstillere. Størstedelen af Bogforums udstillere er forlag.

BCHG Future Job Fair - jobmesse for BC Hospitality Groups opsagte medarbejdere.19.9.2020 09:00:52 CESTPressemeddelelse

BC Hospitality Group har stablet en intern jobmesse på benene med det ene formål at hjælpe de mange medarbejdere, som er opsagt som konsekvens af coronakrisen, videre bedst muligt. Det er mandag 21.9.2020 fra kl. 9.00 – 14:30 i Bella Center Copenhagen og Cecilia Lonning-Skovgaard, borgmester for Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen i Københavns Kommunes holder åbningstale.