Astma-Allergi Danmark

Bliv klogere på børneeksem i Fredericia

Vær med, når Astma-Allergi Danmark inviterer til eksemkursus en aften i Fredericia Sundhedshus, hvor du kan få gode råd og ny viden om børneeksem – også kaldet atopisk eksem.
Det klør! Omkring hvert femte barn i Danmark udvikler børneeksem, og hos 10-15 % af dem fortsætter det ind i voksenalderen. Bliv klogere på børneeksem 4. marts i Fredericia, når Astma-Allergi Danmark inviterer til eksemkursus. Foto: Shutterstock

Hvad er børneeksem, og hvordan behandles det? Det kan du blive klogere på onsdag den 4. marts kl. 17.00 – 20.30, hvor Astma-Allergi Danmark inviterer til eksemkursus i Fredericia Sundhedshus. Medlemmer af Astma-Allergi Danmark har fortrinsret til kurset, hvor du blandt andet får gode råd mod kløe og høre om den seneste forskning i børneeksem – også kaldet atopisk eksem.

Eksemkurset er særligt henvendt til forældre til børn med eksem samt unge og voksne med eksem.

Få hjælp til dine udfordringer

Børneeksem giver tendens til tør, kløende hud og kan forekomme i forskellige aldre og se forskelligt ud. Nogle har få pletter med eksem en gang imellem, mens andre er hårdt angrebet af eksem på en stor del af kroppen i længere perioder.

På eksemkurset er der god tid til at få rådgivning og få besvaret dine spørgsmål om børneeksem. Der vil desuden være en enestående mulighed for at møde andre i samme situation. Undervisere på eksemkurset er Kristina Sophie Ibler, afdelingslæge, ph.d. og sygeplejerske Christine Munch Westergaard, der til dagligt hjælper børn og voksne med børneeksem på Sjællands Universitetshospital i Roskilde.

Der er 40 pladser på det populære eksemkursus, og tilmelding sker på Astma-Allergi Danmarks hjemmeside: www.astma-allergi.dk/kurser.

FAKTA: Eksemkursus i Fredericia

Onsdag den 4. marts kl. 17 – 20.30

Fredericia Sundhedshus, Dronningensgade 97, 7000 Fredericia

Tilmelding på www.astma-allergi.dk/kurser

Som medlem af Astma-Allergi Danmark er du garanteret en plads, så længe pladser haves. Pårørende er meget velkomne.

Spørgsmål: Kontakt Astma-Allergi Danmark på 43435911 eller på kursus@astma-allergi.dk

Kontakt for yderligere oplysninger:
Anne Holm Hansen
Vicedirektør i Astma-Allergi Danmark
info@astma-allergi.dk

Information om Astma-Allergi Danmark

Astma-Allergi Danmark
Universitetsparken 4
4000 Roskilde

43 43 59 11http://www.astma-allergi.dk/

Astma-Allergi Danmark er en medlemsbaseret patientforening, som arbejder for at alle, der er berørt af astma, allergi, høfeber og eksem, får en bedre hverdag. I dag er mindst 1,5 millioner danskere berørt af astma, allergi eller en anden overfølsomhedssygdom. Og tallet er stigende.

Følg pressemeddelelser fra Astma-Allergi Danmark

Flere pressemeddelelser fra Astma-Allergi Danmark