Warner Media

Bliv klimamester med Cartoon Network

Cartoon Network Klimamestre giver børn værktøjerne til at gøre en forskel for klimaet- Ny hjemmeside website lanceres i dag. Initiativet støttes af WWF

Cartoon Network inviterer børn i Danmark til at deltage i kampen mod klimaændringer ved at melde sig som Klimamestre.

Den helt nye Cartoon Network Klimamestre-hjemmeside, som lancerer i dag, er en destination, der er lavet specielt til børn, som ønsker at være en del af løsningen på klimakrisen. På hjemmesiden kan de gennemføre små udfordringer, der samlet kan gøre en verden til forskel for vores planet.

Cartoon Network Klimamestre er udviklet i samarbejde med den globale uafhængige naturorganisation WWF, der i Danmark er repræsenteret af WWF Verdensnaturfonden. Kampagnens knudepunkt er https://cartoonnetworkclimatechampions.com/da-dk, som tilbyder børn et sikkert sted, hvor de kan lære om klimaforandringer og blive inspireret af andre unge mennesker fra hele verden, som gør en positiv forskel og ønske at tackle problemet.

Vigtigst af alt giver hjemmesiden børnene mulighed for selv at gøre en forskel gennem daglige udfordringer, som er designet til at inspirere og motivere dem til at gøre en forskel hjemme, i skolen og i deres lokalsamfund.

Udfordringerne er er kategoriseret efter forskellige temaer, hvor af nogle af dem har fokus på mærkedage som World Environment Day d. 5 juni og World Oceans Day d. 8 juni.

Ved at gennemføre udfordringerne tjener Klimamestrene digitale belønninger, som kan bruges på deres digitale have, som de kan pleje og få til at gro.

Der er i alt over 100 forskellige små udfordringer, som børn kan tage del i, heriblandt sjove quizzer, spil og videoer. De kan følge deres udvikling gennem et globalt aktivitetskort som live-opdaterer hver gang en udfordring er udført. Kortet viser hvordan Klimamestrene gør en forskel i Danmark og over hele verden, og er med til at skabe et ungt fælleskab som sammen kæmper for miljøet.

Bliv en Cartoon Network Klimamester i dag, og gøre en verden til forskel. Slå over på Cartoon Network og https://cartoonnetworkclimatechampions.com/da-dk for at lære mere omkring, hvordan du og din familie kan hjælpe vores planet.

Vanessa Brookman, Head of Kids, WarnerMedia EMEA.“Klimaforandringer er en utrolig vigtig sag for den yngre generation og noget, de ser som et grundlæggende spørgsmål i deres hverdag. Dog kan det være svært at vide hvilke skridt, der skal tages for at gøre en forskel.

Vi er derfor stolte over at kunne give vores publikum værktøjerne til at blive involveret gennem Klimamestre - Cartoon Networks mest ambitiøse aktiveringskampagne for børn nogensinde. Vi vil give dem værktøjerne til at handle og sende et klart signal om, at enhver kan blive Klimamester. Hver eneste handling, uanset hvor lille den er, har en positiv indvirkning. ”

Initiativet støttes af WWF, en af verdens førende uafhængige naturorganisationer. Cartoon Network er gået sammen med WWF for at levere sjove og tilgængelige infovideoer om problemerne bag de klimarelaterede emner på måder, som børn kan forstå dem.

Kate Norgrove, Executive Director of Advocacy & Campaigns, WWF UK: ”Børn har en enorm sult efter viden og er nogle af de mest engagerede fortalere for vores planet. Hos WWF bliver vi løbende inspireret af vores unge medlemmer og deres entusiasme for at lære om den naturlige verden, og hvordan man beskytter den.

Som fremtidige vogtere af vores planet er det vigtigt, at unge ikke kun lærer om naturen, men også forstår de vigtigste miljøproblemer og løsninger, hvorfor vi er glade for at gå sammen med Cartoon Network i deres nye kampagne, og skabe mere opmærksomhed omkring klimaforandringer.

Vi håber, det inspirerer mange børn og deres familier til at blive Klimamestre og tage positive skridt til at værne om vores fælles hjem

Information om Warner Media

Warner Media

Om WarnerMedia

WarnerMedia er en verdensførende underholdningsvirksomhed, som producerer og distribuerer premium og populært indhold fra en lang række talentfulde historiefortællere og journalister til et globalt publikum gennem vores brands som tæller: HBO, HBO Max, Warner Bros., TNT, TBS, truTV, CNN, DC Entertainment, New Line, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies og andre. Virksomheden inkluderer også

Xandrs portfølje af avancerede markedsføringsløsninger skabt til at hjælpe brands, udgivere og kunder med at forbedre deres markedsføring.

Om WWF

WWF har kontorer i over 80 lande og mere end 1.200 projekter over hele verden. WWF er en af verdens største og mest indflydelsesrige organisationer med mere end fem millioner støtter globalt. WWF’s stærke position gør, at vi spiller en væsentlig rolle, når beslutninger skal tages globalt som nationalt. WWF’s mission er at stoppe forringelsen af jordens naturlige miljø og skabe en fremtid, hvor mennesker lever i harmoni med naturen. WWF Verdensnaturfonden er den danske afdeling af World Wide Fund for Nature.

Læs mere på wwf.dk

Følg pressemeddelelser fra Warner Media