Bliv klar til talerstolen med Ungdomsbureauet og Radio LOUD

I den nye podcastserie ’Taletid’ på 10 episoder klæder Ungdomsbureauet og Radio LOUD lytterne på til at holde den gode tale.

Taler er vigtige og har et stort potentiale, men det kan være svært at vide, hvordan man gør sig klar til talerstolen. Hvad skal jeg sige, hvordan skal det siges, og hvorfor bliver jeg så nervøs?

I Ungdomsbureauets podcast ’Taletid’, der udkommer på Radio LOUD, tager værterne Martin Fehr Therkildsen og Louise Fischer-Nielsen lytteren med gennem en række forskellige dele af talekunsten; publikum, argumentation, sprog, improvisation, krop og stemme. Til hvert program er der besøg af en ung stemme, der har erfaring med at holde taler samt en ekspert, som hjælper med at udfolde programmets tema.

Programmet er blandt andet inspireret af Ungdomsbureauets arbejde med talerprojektet Røst, som de laver i samarbejde med Vallekilde Højskole.

Formålet med programmet er at få flere lyttere til at holde taler. For taler er vigtige. Både for den, der holder talen og dem, der lytter – ja, faktisk hele samfundet.

Podcastserien består af 10 episoder, der kan høres her.

1. Forstå talens potentiale

Ekspert: Thore Keitum Fisker, underviser i bl.a. oplæsning og kropssprog

9. Gør stemmen klar

Gæst: Anna Bjerre Johansen, medlem af Den Grønne Studenterbevægelse