Lange PR

Bland-selv-iskaffe sikret to mio. kroner i Løvens Hule

Del
Tre unge iværksættere har på blot to år slået hul på Bilka, Netto og Føtex med en serie af iskaffe i forskellige smagsvarianter, som man selv kan blande derhjemme. I kulissen venter COOP, Rema1000, Sverige og Tyskland, og allerede i år stiler Cool Creative Company mod at ramme en omsætning på 20 mio. kroner. Det fik i seneste afsnit af Løvens Hule Jacob Risgaard til at investere to mio. kroner for 25 pct. af virksomheden.
"Jeg har ikke smagt noget bedre i Løvens Hule i de tre år, jeg har været med", sagde Jacob Risgaard, da han smagte Havafiesta-iskaffen i Løvens Hule. Det endte med en investering på to mio. kroner for 25 procent af virksomheden Cool Creative Company. Fra venstre Steffen Kastbjerg Clausen, Christoffer Jonas Bergman, Jacob Risgaard og Daniel David Kragh Philips.
"Jeg har ikke smagt noget bedre i Løvens Hule i de tre år, jeg har været med", sagde Jacob Risgaard, da han smagte Havafiesta-iskaffen i Løvens Hule. Det endte med en investering på to mio. kroner for 25 procent af virksomheden Cool Creative Company. Fra venstre Steffen Kastbjerg Clausen, Christoffer Jonas Bergman, Jacob Risgaard og Daniel David Kragh Philips.

Kold kaffe må ifølge Daniel David Kragh Philips, Christoffer Jonas Bergman og Steffen Kastbjerg Clausen gerne smage lidt sjovt, og derfor har de tre unge Odense-kammerater i knap to år nørdet godt og grundigt igennem med et hav af smagsvarianter. Det gør, at Havafiesta-iskafferne i dag fås i ni forskellige varianter, og da den allerførste kampagne gik viralt efter en kampagne på Instagram, fik Cool Creative Company kort tid efter åbnet døren til Bilka, Netto og Føtex.

Inden da havde Cool Creative Company dog efter hundredvis af smagninger og endeløse dage på landevejen tilkæmpet sig hyldeplads hos 180 forhandlere landet over. Senest er Havafiesta-serien, der er brygget på bæredygtig kaffe fra Rainforest Alliance-farme, udvidet med en økologisk variant, Chai Latte, Bubbletea og iskaffe med avocado-smag. Det er CEO Steffen Kastbjerg Clausen, der er mastermind bag udviklingen af de mange nye smage. Han blev i 2016 blev han sammen med et hold studiekammerater på SDU Europamester i Supply Chain, og det har hjulpet Cool Creative Company med fra dag ét at have helt styr på logistikken.

-          Vi har selv udviklet vores egen produktionsmetode, og vi er konstant i gang med at skabe nye smage og måder at udvide markedet på. Det har appelleret voldsomt godt til privatforbrugere, der selv ønsker at blande deres egen kaffe, men stille og roligt har vi også fået rigtig godt fat i det professionelle marked, hvor eksempelvis en bartender med vores produkter kan være langt mere produktiv. Samtidig med, at kvaliteten af drinken fortsat er helt i top. Nu glæder vi os til at få så enorm en kapacitet ombord som Jacob Risgaard, som jeg er sikker på, vil kunne hjælpe os med både retail- og online-salget af vores produkter. Vi glæder os fantastisk meget til samarbejdet, siger Steffen Kastbjerg Clausen, CEO i Cool Creative Company, der deler ejerskabet af virksomheden med Daniel David Kragh Philips og Christoffer Jonas Bergman, der tidligere har været partnere i et it-selskab sammen.

Matchet med Jacob Risgaard er til et rent 12-tal, da Coolshop i forvejen er massivt til stede i både Sverige og Tyskland, hvor Cool Creative Company ønsker at indtage markedet med Havafiesta-serien. Jacob Risgaard lagde da heller ikke skjul på, at verden ligger åben for hans seneste millioninvestering.

-          Jeg har ikke smagt noget bedre i Løvens Hule i de tre år, jeg har været med, og det er vanvittigt stærk gået, at gutterne allerede står på hylderne i så stor en del af den danske detailhandel. Samtidig har de en rigtig fornuftig onlineforretning kørende, og jeg føler mig overbevist om, at vi med den rigtige strategi kan gøre Havafiesta-brandet til hvermandseje rundt om i hjemmene, siger Jacob Risgaard, der med sit bud på to mio. kroner for 25 procent af virksomheden værdisatte den til otte mio. kroner. Cool Creative Company fik desuden et bud på 1 mio. kroner for 20 procent af virksomheden fra Jesper Buch og Christian Arnstedt.

Havafiesta-iskafferne kan blandes med både sødmælk, letmælk, minimælk og havremælk, og i det rigtige blandingsforhold svarer produktet til en enkelt kop kaffe pr. servering. Virksomheden omsatte i 2021 for 4,2 mio. kroner ex moms. Læs mere på www.coolcreativecompany.com

Nøgleord

Kontakter

Steffen Kastbjerg Clausen, CEO i Cool Creative Company, +45 22 15 58 22 / steffen@coolcreativecompany.com
Jacob Risgaard, medejer af Coolshop.com, 51 24 33 42 / jacob@coolshop.com
Presseservice og billeder: Jacob Lange, Lange PR, 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk

Billeder

"Jeg har ikke smagt noget bedre i Løvens Hule i de tre år, jeg har været med", sagde Jacob Risgaard, da han smagte Havafiesta-iskaffen i Løvens Hule. Det endte med en investering på to mio. kroner for 25 procent af virksomheden Cool Creative Company. Fra venstre Steffen Kastbjerg Clausen, Christoffer Jonas Bergman, Jacob Risgaard og Daniel David Kragh Philips.
"Jeg har ikke smagt noget bedre i Løvens Hule i de tre år, jeg har været med", sagde Jacob Risgaard, da han smagte Havafiesta-iskaffen i Løvens Hule. Det endte med en investering på to mio. kroner for 25 procent af virksomheden Cool Creative Company. Fra venstre Steffen Kastbjerg Clausen, Christoffer Jonas Bergman, Jacob Risgaard og Daniel David Kragh Philips.
Download

Information om Lange PR

Lange PR
Skudehavnsvej 30, Kajplads 7
9000 Aalborg

20763020http://www.langepr.dk

Følg pressemeddelelser fra Lange PR

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lange PR

Specialister i 3D-print gik efter ny løve - og fik hende10.3.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Det var ikke pengene, men erfaringen, som LAB3D jagtede i dette års sidste afsnit af Løvens Hule. De to unge stiftere gik efter at få Louise Herping Ellegaard med ombord i deres virksomhed, der 3D-printer produkter og netop har lanceret en banebrydende pakkeløsning til landets skoler. Investeringen på 300.000 kroner fra Louise Herping Ellegaard skal blandt andet hjælpe LAB3D med at skalere udlejningen af 3D-printere og -software til skolerne.

Bakteriedræbende sengetøj høster tre x Løve-guld3.3.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Generelt vasker vi danskere vores sengetøj alt for sjældent. Og efter bare syv dages brug uden vask stiger antallet af bakterier i sengetøjet til 17.000 gange den mængde, der er på et toiletsæde. Derfor har aarhusianske DAWN udviklet en serie af sengetøj i økologisk bomuld med den særlige egenskab, at det aktivt dræber 99,9 procent af alle bakterier. Dermed mindskes behovet for de dyre maskinvaske, og det kunne de to løver Jesper Buch og Christian Arnstedt sammen med special guest-løve Tommy Ahlers ikke stå for.

Århusiansk rejsebureau for håndværkere vil bygge ny tradition for sabbatår24.2.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Det er næsten kutyme, at gymnasieelever efter endt studie og national fejring takker ja til et af de utallige tilbud om en dannelsesrejse til alverdens eksotiske egne. På erhvervsskolerne er der til gengæld hverken hue eller nationale overskrifter, når tusindvis af tømrere, smede og murere hvert år står med svendebrevet i hånden. Ligeledes er håndværkernes primære tilbud om et udlandsophold ofte en kold skurvogn i Norge eller Grønland – inkl. 70 timers arbejdsuge. Det vil et rejsebureau for håndværkere gøre op med. Og efter en stor investering på 800.000 kroner i Løvens Hule står ScandiMate nu godt rustet til at indfri ambitionerne om at hjælpe landets håndværkere ud i verden, hvor det vel at mærke er oplevelserne og ikke indersiden af en ellers eksotisk arbejdsplads, der er i centrum.

Intelligent dansk drik rejser kloge penge i Løvens Hule24.2.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Tankstationer og supermarkeder bugner af drikke med såkaldt sundhedsfremmende egenskaber, og derudover propper vi danskere os med alt lige fra slik til kaffe og energibarer for at øge vores produktivitet. Faktum er blot, at ingen af produkterne reelt gør noget godt for kroppen og primært får blodsukkeret og koncentrationsevnen til at opføre sig som en yoyo. Det har århusianske Clutch Nutrition sat sig for at ændre med en nyudviklet plantebaseret drik, som virksomheden betegner som intet mindre end verdens sundeste. Det fik i aftenens udgave af Løvens Hule Christian Arnstedt og Jacob Risgaard til at investere 800.000 kroner i det, der gerne skal blive til verdens førende funktionelle drik.

Eventyrligt univers leger sig til løvekapital17.2.2023 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Børn kopierer som bekendt de voksne, og derfor er der flere og flere små poder, der bruger alt for meget tid foran skærmen eller mobiltelefonen. Derfor vil stifter af Eventyrakademiet Anna Hasselby gøre sit til, at minderne fra barndommen ikke opstår med en masse elektronik i hånden. I stedet har hun skabt mysterier, familiegåder og agentspil, som børn og voksne sammen kan lege med i weekender, ferier og til fødselsdage. Det kunne den legesyge løve Jacob Risgaard ikke stå for, og derfor købte han i seneste udgave af Løvens Hule 15 procent af Kastrup-virksomheden Eventyrakademiet.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye