Lunar Way

Blæser til bankkrig: Dansk neobank indleder 2019 med offensiv for at kapre nye brugere

Den danske neobank Lunar Way oplevede markant vækst i 2018 og lander i øjeblikket næsten 6.000 nye brugere om måneden. Nu blæser selskabet til nyt angreb med Lunar Way Payback, der belønner brugere med op til to procent på deres opsparede penge.

Selv om det engang var klassisk bankforretning, er det i dag sjældent en god forretning at have sine penge stående i en række af landets største banker. 0 procent i rente, gebyr for at have kontoen og inflationen er alt sammen med til, at et indestående langsomt, men sikkert mister værdi.

Men med det nye fremstød i form af et loyalitetsprogram, Payback, håber den Aarhus-baserede neobank Lunar Way nu at vise danskerne vejen ind i fremtiden. Her belønner Lunar Way nemlig både nye og eksisterende brugere med op til 2 procent i kontant tilbagebetaling af deres penge, og ifølge Lunar Ways direktør og stifter, Ken Villum Klausen, er det en tilgang, der giver mening i forhold til at skabe en ny kontrakt med brugerne.

- Som de fleste banker er indrettet i dag, er det forbrugeren, der er den store taber og banken, der er den store vinder. Og det er kundernes indestående et godt eksempel på. En ting er de gebyrer, der for manges vedkommende følger med ved at have en simpel indlånskonto. Men når der oven i det lægges, at bankerne mange steder betaler tæt på 0 kroner i rente for at have pengene stående, mens de selv låner dem videre ud med fortjeneste, så er skellet mellem banken og kunden blevet for stort, siger Ken Villum Klausen, der kalder det nye payback-program Lunar Ways bud på at mindske den afstand og give noget konkret tilbage til kunderne.

Lunar Way er blevet taget godt imod på det danske marked og oplever en stor stigning af antallet af nye brugere. I slutningen af 2018 oplevede Lunar Way således i gennemsnit en tilgang på omkring 6.000 nye brugere hver måned, og selv om Ken Villum Klausen forventer, at Payback-programmet vil skabe yderligere vækst, så understreger han, at fremstødet blot er en mindre brik i det store puslespil: Det handler om at ændre hele måden, danskerne holder styr på deres økonomi på.

- Da vi ikke selv er en bank, men et betalingsinstitut - giver det os flere muligheder for at nytænke produkter og services. Lunar Way bygger på en teknologi, der kan løse mange af de opgaver, som traditionelle banker skal bruge hundredvis af medarbejdere til at løse.

- Og da vi heller ikke bruger penge på filialer og dyr administration, kan vi leve op til de krav, mange moderne forbruger stiller i dag, nemlig: Gennemsigtighed i forhold til priser, tilgængelig via vores app og tilstedeværelse gennem vores kundeservice, der har markedets højeste tilfredshed, siger Ken Villum Klausen.

For yderligere information kontakt venligst CEO i Lunar Way Ken Villum Klausen på telefon 40 64 10 00

Information om Lunar Way

Lunar Way

Lunar Way er en gratis banking-app. Her får brugerne adgang til finansielle produkter og services, som præsenteres på æstetisk vis, med brugervenlighed og transparens i højsædet. Man kan både have sin Nemkonto og primære engagement via Lunar Way, men man kan også benytte Lunar Way som en sekundær service, udover sin nuværende bank.
Lunar Way er især kendt for sin kundeservice og brugerhåndtering, som brugerne selv giver topkarakter på Trustpilot, App Store og Google Play. I 2018 blev Lunar Way tildelt en AISP-