Black Fridays første 10 timer: Sådan er det gået på nettet
»I løbet af de tidlige nattetimer har vi set, at der har været markant mere run på set i forhold til sidste år. Det er tydeligt, at Black Friday i stigende grad er blevet et online fænomen«, udtaler Henriette Høyer, talsperson for DIBS Payment Services, del af Nets.
Fald mellem kl 2 og 5
Sammenlignet med Black Friday sidste år observeres en markant stigning i antallet af transaktioner i tidsrummet fra kl 23:00-02:00, omend en nedgang i tidsrummet fra 02:00-05:00 - og så en stigning igen fra 05:00-08:00. Og det er der en forklaring på:
»Det er ikke nødvendigvis udtryk for en afmatning, i det at vi har observeret, at mange webshops har tyvstartet Black Friday i år og starter tidligere i løbet af ugen med mange gode tilbud, som folk gør flittigt brug af. Derfor bliver folk heller ikke oppe hele natten, og vi ser derfor et fald fra kl. 02:00-05:00«, vurderer Henriette Høyer.
»Vi forventer hen af morgenen og formiddagen, at flere af danskerne kommer ud af starthullerne og sætter i gang med shoppingen online. På sådan en november-fredag så vi sidste år, at arbejdet ikke var nogen hindring for de shoppinglystne danskere; særligt så vi, at mange benyttede frokostpausen til at shoppe igennem, så det venter vi også at se i år«, slutter Henriette Høyer.
Time-for-time udvikling i antal transaktioner ift. samme tidspunkt i 2016
24. November kl. 22-23: -6%
24. November kl. 23-00: +6%
25. November kl. 00-01: +28%
25. November kl. 01-02: +26%
25. November kl. 02-03: -30%
25. November kl. 03-04: -20%
25. November kl. 04-05: -32%
25. November kl. 05-06: +2%
25. November kl. 06-07: +13%
25. November kl. 07-08: +23%
DIBS startede helt tilbage i 1998 og er i dag repræsenteret i 20 lande med over 15.000 kunder og over 1,7 milliarder gennemførte betalinger. Med 18 års erfaring er vi de ledende eksperter inden for online betaling.
Vi er altid klar med de mest innovative løsninger -især på mobilen - og vi håndterer hver dag op imod en halv million danske online betalinger. Blandt vore kunder tæller nogle af de største virksomheder i e-handelsbranchen. På vores kontorer i hele Norden arbejder flere end 100 medarbejdere på at gøre online betaling endnu nemmere. Vi tilbyder alle populære betalingsmetoder, har den bedste lokale support og vi skræddersyr vores løsninger efter kundens behov.
Billeder
Vedhæftede filer
Information om DIBS Payment Services A/S
Arne Jacobsens Allé 13, 1. tv.
2300 København S
70 20 30 77https://www.dibs.dk/
DIBS Payment Services er en del af Nets A/S, og tilbyder Nordens bredeste udbud af enkle og sikre betalingsløsninger på nettet. DIBS startede tilbage i 1998 og var banebrydere indenfor online betalinger samt den første betalingsudbyder til at nå en milliard online transaktioner. Den første milliard tog 15 år, og herefter tog det fart med den næste milliard gennemført på kun 3 år.
I dag har over 30.000 kunder deres betalingsløsning hos DIBS, hvor flere end 120 personer arbejder på kontorer på tværs af Norden.
Følg pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S
Rødglødende betalingsvinduer: Danskernes Black Friday-shopping nåede nye højder2.12.2019 06:45:00 CET | Pressemeddelelse
Black Friday markerede sig igen som årets definitivt største online handelsdag. I alt steg antallet af transaktioner med hele 57 procent sammenlignet med Black Friday sidste år, og især de første 12 timer var danskerne særdeles aktive.
Frem med tilbudskikkerten: Hver anden dansker har planer om at shoppe på Black Friday14.11.2019 07:02:00 CET | Pressemeddelelse
Det er ikke mange år siden, at Black Friday var et fremmet fænomen i Danmark. Nye tal fra DIBS, en del af Nets, viser dog, at over halvdelen af den danske befolkning har planer om at svinge betalingskortet d. 29. november i år.
Black Friday banker på – gør webshoppen klar til årets største handelsdag5.11.2019 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med under en måned til Black Friday er det efterhånden sidste udkald, hvis webshopejere skal sikre, at onlinebutikken er helt klar til årets største, digitale handelsdag. Hos betalingsleverandøren DIBS fremhæver man især et stramt fokus på købsoplevelse og det at give kunden overblik som to vigtige elementer i et vellykket Black Friday-salg.
Danskernes digitale indkøbskurv for 2019 bugner: Onlineshopping vokser med mere end 7 mia. kr.16.9.2019 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskernes forbrug på internettet når nye højder i 2019, hvor salget af alt fra byggematerialer og købmandsvarer til rejser vokser med 5 procent og runder 140 mia. kr. I samme ombæring kan de danske webshops notere, at den udenlandske nethandel til en forveksling falder i 2019.
Danskernes rejselyst sætter onlinerekord: Forbruget vokser med 3 mia. kr.11.9.2019 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Forbrugernes hang til flybilletter og hotelophold var, trods en varm dansk sommer, uformindsket i første del af 2019. Nye tal fra DIBS, en del af Nets, viser, at omkring 28 pct. af danskerne har lagt en flybillet eller et hotelophold i den digitale indkøbskurv og fremgangen går igen på tværs af rejsebranchen.