Black Friday overgik alle forventninger - og lidt mere til
»Det gik vildt for sig - så enkelt kan jeg sige det. Black Friday blev ikke bare årets største handelsdag online; det er den største handelsdag, vi nogensinde har observeret herhjemme. Det kan ikke siges tydeligere: Black Friday er på vej online.«
Ordene stammer fra Henriette Høyer, talsperson for DIBS Payment Services, del af Nets, der gennem hele fredag den 24. november fulgte udviklingen på nettet. En dag, hvor danske webshops gennemførte 46% flere transaktioner målt ift. samme Black Friday-tidsperiode i 2016.
E-købmænd vinder frem
Ifølge Henriette Høyer har der gennem hele Black Friday lydt rapporter fra de mere end 25.000 webshops, der administreres under DIBS og Nets, om abnormt mange transaktioner. Og det giver et tydeligt signal til iværksætterne, mener hun:
»Ifølge vores årligt tilbagevendende Dansk E-handel-rapport er dansk e-handel steget ca. 20% årligt de seneste to år. På en dag hvor Jeff Bezos blev verdens rigeste mand med USD100mia. som direkte afledet effekt af Black Fridays impact på Amazons aktiekurs, tror jeg, der bliver sendt et yderligere signal til alle iværksætterånder derude: E-købmændene vinder frem, så hvis du vil være en del af fremtidens detailhandel, så sørg for at holde fokus på e-handlen«, konkluderer Henriette Høyer.
Cyber Monday det næste store
Selvom Black Friday nu er vel overstået, er ræset langt fra slut online. For hvor Black Friday slutter, tager Cyber Monday over. Og selvom den relativt nye »tradition« ikke helt har fundet fodfæste i Danmark endnu, er det kun et spørgsmål om tid, mener Henriette Høyer:
»Vi har med Black Friday set, at danskerne har smag for gode rabatter, og gerne tager en ny tradition til sig. I takt med at detailhandlen i stigende grad taber terræn til ehandlen, giver det god mening, at danskerne fortsætter forbrugsfesten på en dedikeret onlinesalgsplatform som Cyber Monday«, fortæller Henriette Høyer, der oplyser, at man gennem hele dagen vil observere udviklingen på Cyber Monday.
Time-for-time udvikling i antal transaktioner ift. samme tidspunkt i 2016
23. November 2017 kl. 22-23: -6%
23. November 2017 kl. 23-00: +6%
24. November 2017 kl. 00-01: +28%
24. November 2017 kl. 01-02: +26%
24. November 2017 kl. 02-03: -30%
24. November 2017 kl. 03-04: -20%
24. November 2017 kl. 04-05: -32%
24. November 2017 kl. 05-06: +2%
24. November 2017 kl. 06-07: +13%
24. November 2017 kl. 07-08: +23%
24. November 2017 kl. 08-09: +6%
24. November 2017 kl. 09-10: +9
24. November 2017 kl. 10-11: +8%
24. November 2017 kl. 11-12: +3%
24. November 2017 kl. 12-13: +8%
24. November 2017 kl. 13-14: +14%
24. November 2017 kl. 14-15: +10%
24. November 2017 kl. 15-16: +123%
24. November 2017 kl. 16-17: +125%
24. November 2017 kl. 17-18: +133%
24. November 2017 kl. 18-19: +131%
24. November 2017 kl. 19-20: +144%
24. November 2017 kl. 20-21: +10%
24. November 2017 kl. 21-22: +11%
24. November 2017 kl. 22-23: +7%
24. November 2017 kl. 23-24: +11%
Kontakter
Natalia LaursenMarketing Manager
Tlf:+45 4054 3964natalia.bates.laursen@dibs.dkHenriette HøyerHead of Sales
Tlf:+45 3165 6565heho@dibs.dkBilleder
Information om DIBS Payment Services A/S
Arne Jacobsens Allé 13, 1. tv.
2300 København S
70 20 30 77https://www.dibs.dk/
DIBS startede helt tilbage i 1998 og er i dag repræsenteret i 20 lande med over 15.000 kunder og over 1,7 milliarder gennemførte betalinger. Med 18 års erfaring er vi de ledende eksperter inden for online betaling.
Vi er altid klar med de mest innovative løsninger -især på mobilen - og vi håndterer hver dag op imod en halv million danske online betalinger. Blandt vore kunder tæller nogle af de største virksomheder i e-handelsbranchen. På vores kontorer i hele Norden arbejder flere end 100 medarbejdere på at gøre online betaling endnu nemmere. Vi tilbyder alle populære betalingsmetoder, har den bedste lokale support og vi skræddersyr vores løsninger efter kundens behov.
Følg pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S
Rødglødende betalingsvinduer: Danskernes Black Friday-shopping nåede nye højder2.12.2019 06:45:00 CET | Pressemeddelelse
Black Friday markerede sig igen som årets definitivt største online handelsdag. I alt steg antallet af transaktioner med hele 57 procent sammenlignet med Black Friday sidste år, og især de første 12 timer var danskerne særdeles aktive.
Frem med tilbudskikkerten: Hver anden dansker har planer om at shoppe på Black Friday14.11.2019 07:02:00 CET | Pressemeddelelse
Det er ikke mange år siden, at Black Friday var et fremmet fænomen i Danmark. Nye tal fra DIBS, en del af Nets, viser dog, at over halvdelen af den danske befolkning har planer om at svinge betalingskortet d. 29. november i år.
Black Friday banker på – gør webshoppen klar til årets største handelsdag5.11.2019 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med under en måned til Black Friday er det efterhånden sidste udkald, hvis webshopejere skal sikre, at onlinebutikken er helt klar til årets største, digitale handelsdag. Hos betalingsleverandøren DIBS fremhæver man især et stramt fokus på købsoplevelse og det at give kunden overblik som to vigtige elementer i et vellykket Black Friday-salg.
Danskernes digitale indkøbskurv for 2019 bugner: Onlineshopping vokser med mere end 7 mia. kr.16.9.2019 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskernes forbrug på internettet når nye højder i 2019, hvor salget af alt fra byggematerialer og købmandsvarer til rejser vokser med 5 procent og runder 140 mia. kr. I samme ombæring kan de danske webshops notere, at den udenlandske nethandel til en forveksling falder i 2019.
Danskernes rejselyst sætter onlinerekord: Forbruget vokser med 3 mia. kr.11.9.2019 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Forbrugernes hang til flybilletter og hotelophold var, trods en varm dansk sommer, uformindsket i første del af 2019. Nye tal fra DIBS, en del af Nets, viser, at omkring 28 pct. af danskerne har lagt en flybillet eller et hotelophold i den digitale indkøbskurv og fremgangen går igen på tværs af rejsebranchen.