Black Friday – den helt store tilbudsfest!

Vidste du, at hver tredje Black Friday-handel skete i arbejdstiden? Var du klar over, at danskerne satte omsætningsrekord på Black Friday i både 2015 og 2016, hvor handelsdagen begge dage overgik julehandlen! Desuden steg handlen 18 milliarder kroner fra 2015 til 2016! Moneybanker har kigget på det amerikanske fænomen, som danskerne i den grad har taget til sig og her giver får I tallene!

Black Friday giver travlhed hos fysiske butikker og webshops, hvorfor det kan være en god ide at planlægge sine indkøb nøje. Hver tredje Black Friday-handel i 2016 blev foretaget i arbejdstiden i intervallet 10-16. Det andet og tredje mest populære tidspunkt for indkøb var mellem 19-22 og 07-09. Hvis man derfor vil undgå lange køer på nettet og i de fysiske butikker, bør man i stedet være klar fra tidlig morgen eller sen aften.

Hele undersøgelsen findes her:

Glødende dankort på Black Friday

Danskernes dankort bliver hyppigt brugt på Black Friday, faktisk benytter vi os af dankortet hele 8,6 gange mere i sekundet end på en normal handelsdag. Danskerne bruger cirka én milliard kroner på en gennemsnitlig dag i årets 11 første måneder. Til sammenligning brugte vi d. 25. november 2016 (Black Friday) hele 2,001 milliarder kroner, altså en fordobling af dagsomsætningen og dermed er Black Friday den handelsdag, som har omsat for mest i Danmark nogensinde.

Populariteten griber om sig

Tilbage i 2015 vurderede blot 17% af den danske befolkning, at de ville udnytte Black Friday-tilbuddene. Til sammenligning blev det vurderet at 26% af den danske befolkning ville benytte sig af tilbuddene i 2016. Tal fra Dansk Erhverv viser at kvinderne i 2016 var mere tilbøjelige til at benytte sig af tilbuddene på Black Friday. Samme opgørelse viser at befolkningsgruppen under 30 år er dem, som er mest tilbøjelige til at benytte sig af shoppefænomenet.

Black Friday 2017 falder d. 24 november og traditionen tro forventes det, at dagen endnu engang sætter rekord. Med endnu en rekord vil mærkedagen igen statuere sin berettigelse i dansk shoppekultur.

Ceresbyen 75, 3. tv.
8000 Aarhur

Samlelån kan give overblik over privatøkonomien11.5.2021 09:32:42 CEST | Blog

Hvis man har gæld mange forskellige steder, kan det være svært at holde overblikket. Desuden kan det være en dyr løsning, hvor der ofte skal betales gebyrer for hvert enkelt lån. Heldigvis er der en løsning. Samlelån giver mulighed for at samle alle dine lån ét sted, hvilket både kan give luft i økonomien og i hovedet. Mange små lån er dyrt Det er nemt af få opbygget gæld flere forskellige steder. Afbetaling på en telefon et sted, forbrugslån et andet sted og kassekredit et tredje. Alle de forskellige lån har hver deres gebyrer, som hurtigt kan løbe op. Med et samlelån kan du, som navnet antyder, samle alle dine lån et sted. Når du laver et samlelån, så nedbringer du ikke din gæld, men der kan alligevel være mange penge at spare på renter og gebyrer. Den bedste måde at finde ud af, om samlelån er løsningen for dig, er at regne på det. Dette kan du gøre ved at regne ud, hvor meget det vil koste dig, at betale din nuværende gæld og sammenligne med, hvor meget et nyt samlelån vil koste di