DIBS Payment Services A/S

Black Friday, Black Week, Cyber Monday: Sådan gik det

Del

Betalingsformidlerne DIBS og Nets gør status efter, hvad man allerede nu betegner som en »historisk« uge for særligt dansk e-handel.

Det kan næppe være gået hen over hovedet på nogen, at det netop har været Black Friday. Men hvor stort et impact endte den amerikanske handelsdag egentlig med at få? Hvem er vinderne og taberne? Og hvad med dagene op til Black Friday og den efterfølgende Cyber Monday? Ifølge betalingsformidlerne DIBS og Nets, der løbende gennem uge 47 og 48 har observeret og rapporteret omkring udviklingen, og som administrerer betalinger for flere end 25.000 webshops i hele Norden, er man ikke i tvivl:

»Vi kan overordnet konkludere, at der ikke har været nogen tabere i den skandinaviske e-handel overhovedet; alle tre lande har oplevet signifikante fremskridt set ift. Black Friday 2016. For Danmarks vedkommende, har der været tale om den bedste uge nogensinde i dansk e-handel. Det er historisk, det vi har været vidne til, da det viser, at forbrugerne i højere grad søger mod nettet for at handle«, udtaler Henriette Høyer, talsperson for DIBS Payment Services, del af Nets, der melder om 46% flere gennem transaktioner hos Danske webshops målt ift. samme Black Friday-tidsperiode i 2016 - for Norge og Sverige er tallene hhv. 29% og 41%.

Black Week: Tocifrede vækstrater i hele Skandinavien

Ser man på dagene op til Black Friday tegner sig det samme billede af massive stigninger dag-for-dag i både Danmark, Norge og Sverige. Samlet ender det med pæne tocifrede stigninger til alle tre lande i uge 47 set i forhold til samme uge i 2016. Omend ét land trækker særligt fra land:

»Set over hele ugen er Norge i front med en 35% stigning i antal transaktioner, hvilket korresponderer fint med, at Norge var det land, der samtidigt havde den mindste vækst på Black Friday: Nordmændene har simpelthen fordelt deres indkøb mere ligeligt ud over hele ugen, modsat Danmark hvor det virkelig var koncentreret med handel på Black Friday«, udtaler Henriette Høyer, der dog understreger, at den danske stigning for hele ugen i forvejen har været over al forventning.

Cyber Monday: Luften gik af ballonen i Danmark

Kigger vi på den relativt nye »tradition« Cyber Monday, der er en dedikeret e-handels-dag, der følger Black Friday-weekenden, viste broderlandene langt fra de samme takter som i Danmark: Hvor danske webshops kun oplevede en moderat stigning på 3% i antallet af transaktioner ift. 2016, voksede Sverige med hele 52%, mens Norge atter lå helt i front med imponerende 89%.

»Traditionen har ikke fundet fodfæste i Danmark endnu, og i takt med at vi år for år ser, at e-handlen vokser, giver det god mening, at danskerne kan fortsætte forbrugsfesten på en dedikeret online salgsplatform som Cyber Monday. Vi ser i både Norge og Sverige, at der er store vækstrater, så det er kun et spørgsmål om tid, før danskerne kommer med på vognen«, slutter Henriette Høyer.

Kontakter

Billeder

Information om DIBS Payment Services A/S

DIBS Payment Services A/S
Arne Jacobsens Allé 13, 1. tv.
2300 København S

70 20 30 77http://www.dibs.dk/

DIBS startede helt tilbage i 1998 og er i dag repræsenteret i 20 lande med over 15.000 kunder og over 1,7 milliarder gennemførte betalinger. Med 18 års erfaring er vi de ledende eksperter inden for online betaling.

Vi er altid klar med de mest innovative løsninger -især på mobilen - og vi håndterer hver dag op imod en halv million danske online betalinger. Blandt vore kunder tæller nogle af de største virksomheder i e-handelsbranchen. På vores kontorer i hele Norden arbejder flere end 100 medarbejdere på at gøre online betaling endnu nemmere. Vi tilbyder alle populære betalingsmetoder, har den bedste lokale support og vi skræddersyr vores løsninger efter kundens behov.

Følg pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra DIBS Payment Services A/S

5 tips til at gøre din webshop klar til Black Friday12.11.2018 06:30Aktuelt

Traditionen med Black Friday bliver stadigt større og mere omfattende i Danmark og i år falder datoen d. 23. november. Danskerne elsker at jage de gode tilbud på nettet og det er derfor en god mulighed for de danske webshops at få masser af kunder i forretningen. DIBS by Nets følger hvert år udviklingen på Black Friday og hvert år er der betydelige stigninger at se i antallet af online transaktioner. Her kommer deres Black Friday-tips til de danske webshops.

En »institution i dansk e-handel« fylder rundt: »Stort set alle danskere er i berøring med dem«25.7.2018 11:17Pressemeddelelse

De kom 3 måneder før Google - og 7 år før Facebook. 20 år efter stiftelsen gør DIBS Payment Services status efter »en æra« på internettet, der ifølge ejerne Nets har taget betalingsvirksomheden på en startup-rejse fra pionér til en af de ledende kræfter på det danske marked. Men ifølge ledelsen er det langt fra slut: DIBS vil have hele Europa med.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum