Blå Kors Genbrug i Tønder holder ophørsudsalg

Der bliver mulighed for at handle møbler, tøj og ting til spotpriser, når Blå Kors Genbrug sælger ud af butikken fra den 7.-15. september. Alt skal væk, fordi genbrugsbutikken ophører.

Den 15. september er sidste chance for at købe genbrugsvarer i Blå Kors Genbrug på Nørremarksvej 84 i Tønder.

Herefter bliver nøglen til den 1.200 kvadratmeter store butik drejet om. En beslutning, som har krævet mange overvejelser. Forklaringen er ifølge Jakob Abildtrup, som er funktions- og områdeleder i Blå Kors Genbrug, at man har haft udfordringer med at få butikken til at give overskud:

"Vi må desværre konstatere, at det har været svært at drive en lønsom butik. Vi er kede af at skulle lukke butikken, men vi er nødt til udvise ansvarlighed for både de frivillige og det formål, vi er sat i verden for: At skabe overskud til at hjælpe udsatte børn, unge og voksne," fortæller han og fortsætter:

"Der skal lyde en stor tak til vores frivillige, som gør og har gjort et kæmpe stykke arbejde i butikken og til vores kunder, der har støttet os med både køb og donationer".

66 procent rabat på genbrug

Frem mod lukningen holder Blå Kors Genbrug ophørsudsalg med store rabatter. Den 7., 8. og 9. september vil der være 33 procent på alle varer, mens rabatten skrues op til 66 procent på de tre sidste åbningsdage den 13., 14. og 15. september.

"Vi håber, at kunderne vil hjælpe os med at få tømt butikken," siger Jakob Abildtrup fra Blå Kors Genbrug.

Butikkens ophør betyder også, at Blå Kors Genbrug i Tønder ikke længere afhenter møbler og ting. Det vil dog stadig være muligt at donere tøj i de to tøjcontainere på parkeringspladsen, som løbende tømmes.

Åbningstiderne i butikken er tirsdag kl. 13.30-17.00 og onsdag, torsdag og fredag er der åbent fra kl. 10.00-17.00.

Udover genbrugsbutik, driver Blå Kors også et værested i Tønder, Den Blå Svale, som fortsætter arbejdet.