Blå Kors Genbrug i Spjald fejrer 25-års jubilæum

Tirsdag den 7. juni 2022 kan Blå Kors' genbrugsbutik på Hovedgaden i Spjald fejre 25-års jubilæum. Det bliver markeret med halv pris på alle varer i butikken, borgmesterbesøg og konkurrence.

Der er kaffe på kanden til alle kunder, når Blå Kors Genbrug i Spjald slår dørene op til jubilæumsfejring tirsdag den 7. juni.

Butikken kan i år fejre sit 25-års jubilæum. Det bliver markeret i butikken samme dag kl. 14.00, hvor der er besøg af Anders Christensen, som er chef for alle Blå Kors' genbrugsbutikker, og borgmester i Ringkøbing-Skjern Kommune Hans Østergaard.

"Det vil glæde os at se rigtig mange af vores kunder samt nuværende og tidligere frivillige i butikken," siger Anders Christensen

Hele dagen sælges alt i butikken til halv pris, ligesom der vil være en konkurrence om to gavekort 100 kroner.

Stor tak til kunder og frivillige

Blå Kors Genbrug i Spjald er en butik med god omsætning takket være de mange donationer, som de frivillige modtager i butikken, fortæller Anders Christensen:

"Tak til alle jer, som tænker på os, når I har noget, som i ikke længere selv har brug for. Det er også takket være vores 31 frivillige, at det overhovedet kan lade sig gøre at drive en genbrugsbutik. Alle gør en stor indsats og butikkens overskud er med til at gøre en stor forskel for udsatte børn, unge og voksne i Danmark via bl.a. bo- og behandlingstilbud til hjemløse og misbrugere, væresteder, terapi til børn og unge fra familier med alkohol- eller stofmisbrug, ferielejre for børn fra misbrugsfamilier."

Selv om der har været coronapandemi, som har medført, at genbrugsbutikken på Hovedgaden 38 i Spjald de seneste to år har været lukket i længere perioder af to omgange, er overskuddet i butikken steget.

Således blev 2021 året med det største overskud i butikkens historie.