Birgit Jonassen genvalgt til Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Lægesekretær Birgit Jonassen, Herning, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse.

Birgit Jonassen har været medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse siden 2014 og er også medlem af Kræftens Bekæmpelses regionsudvalg i Region Midtjylland.

Som hovedbestyrelsesmedlem har Birgit Jonassen fokus på at fremme samarbejdet mellem de forskellige niveauer i Kræftens Bekæmpelses organisation. Hun vil også arbejde for at Kræftens Bekæmpelse bliver bedre til at nå ud til flere sårbare kræftpatienter, der har svært ved selv at opsøge Kræftens Bekæmpelses mange tilbud om hjælp og støtte.

Repræsentantskabet er Kræftens Bekæmpelses øverste myndighed, og valg til hovedbestyrelsen fandt sted ved repræsentantskabsmødet i Kolding 21. maj 2017.

Marianne Vestergaard
Kommunikation

Ida Pedersen, Hanstholm, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse27.5.2018 17:00pressemeddelelse

Ida Pedersen, Hanstholm, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse, som hun har siddet i siden 2015. Ida Pedersen er uddannet sygeplejerske, har et diplom i offentlig forvaltning og er medlem af kommunalbestyrelsen. - Gennem mit arbejde som sygeplejerske oplever jeg desværre stadig patienter og pårørende, der føler sig svigtet. De mangler støtte og vejledning om behandlingsmuligheder og rette individuelle opfølgningsforløb. Jeg vil gerne arbejde for, at alle aktører bidrager til bedst mulige forløb, siger hun.

Helle Pappot, Allerød, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse27.5.2018 16:57pressemeddelelse

Overlæge, dr.med Helle Pappot, Allerød ,er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Hun har været medlem af hovedbestyrelsen siden 2015 og vil arbejde for bedst mulig patient- og pårørende-inddragelse på kræftområdet ud fra patienternes ønske. - I mit job som overlæge på Rigshospitalets kræftafdeling (onkologisk klinik) møder jeg rigtig mange kræftpatienter og deres pårørende. Det er mit indtryk, at mange af de mennesker, jeg møder, ønsker at tage aktivt del i kræftforløbe, siger Helle Pappot, der i hovedbestyrelsen også vil arbejde for at fastholde Kræftens Bekæmpelses store engagement i og støtte til alle aspekter af kræftforskning.