BIOGRAFER BLIVER ET EFFEKTIVT VÅBEN MOD GLOBAL SULT

FN’s World Food Programme samarbejder med biografer verden over for at sikre, at stemmerne fra millioner af børn bliver hørt.

Embargo: 25 September 2019 kl. 16:00 CET

NEW YORK Onsdag 25 september 2019: FN’s World Food Programme (WFP) har i dag lanceret næste fase af en biografannonce kampagne, som har givet store resultater. Kampagnen har i USA skabt en stigning på 40% i kendskabet til WFP’s livreddende arbejde med at bekæmpe sult i verden. Kampagnen ”Feed our Future” er en del af et unikt partnerskab mellem SAWA, sammenslutningen af globale biografannoncører (The Global Cinema Advertising Association) og dets netværk af biografannonceselskaber verden over og WFP, som er den førende humanitære organisation, som støtter udvikling og hjælper sultne i verdens brændpunkter.

Den nye kampagne skal bygge videre på sidste års resultater, der var med til at fordoble kendskabet til WFP blandt de, der så biografreklamen og sikrede næsten 3,5 millioner kroner gennem online donationer og gennem en 38% stigning i downloads af WFP’s ShareTheMeal app.

”Vi har al grund til at tro, at ”Feed our Future” kampagnen i år vil bringe os endnu længere i forhold til at øge kendskabet til WFP og engagere et bredere publikum i kampen mod sult i verden,” siger Corinne Woods, marketingdirektør hos WFP. ”Vi synes, at dette års kampagne er endnu mere følelsesmæssigt engagerende og vi forventer, at flere mennesker vil reagerer på vores appel. I en verden fuld af støj har biografen vist sig at være utrolig effektiv for os i forhold til at skære igennem og ikke blot cementere vores brand men også gøre biografpublikum til aktive støtter og donorer.”

“Biografmediet udnytter på bedste vis rum, kreativitet og publikum til at levere fængslende indhold og viser reklamer på den allerbedste måde,” siger Cheryl Wannell, administrerende direktør for SAWA. ”I 2020 forudsiges biografmediet at blive det hurtigst voksende reklamemedie – foran internettet. For organisationer som World Food Programme, der ønsker at bevæge millennials, er den overvældende oplevelse, som biografen er, det mest magtfulde af alle historiefortællende medier.”

Den kreative kraft bag den nye biografreklame er Sir John Hegarty fra The Garage SOHO, som har leveret et produkt, der er skabt til at appellere direkte til biografpublikum. Reklamen fremhæver det potentiale, som bliver tabt for omverdenen, når børns stemmer forstummer på grund af sult. Reklamens gribende fortælling kredser om en gruppe syriske flygtningebørn, udvalgt fra lokalsamfundet, der leger i murbrokkerne og kigger ud af udbombede bygninger i det, der ligner en krigszone. Stille begynder et lille kor af stemmer at synge ”How Can I Tell You” af Yusuf Islam/Cat Stevens. Efterhånden som den korte film skrider frem, forsvinder disse børn et efter et, indtil der kun er én stemme tilbage. En foruroligende slutning, som afspejler den ubarmhjertige realitet, at tre millioner børn verden over dør på grund af sult eller fejlernæring hvert år.

”Biografen er stadig det mest fantastiske medium for enhver kreativ person at arbejde med. Et sted, hvor du kan fortælle din historie på ”alle skærmes moder”. Det er ikke overraskende, at det er så vigtigt et medie og at det bliver ved med at fange publikums forestillingsevne,” siger Sir John Hegarty.

I 2018 udfordrede SAWA og WFP Facebook til at omsætte Sir John Hegartys storskærmskoncept til donationer på den sociale medie platform og således gøre biografgængere til bidragsydere. Gennem ShareTheMeal har online bidragsydere sikret en million måltider til børn i nød rundt omkring i verden via WFP. Som verdens førende organisation, der bekæmper sult verden over, når WFP ud til flere end 52 millioner børn hvert år, og sikrer dem adgang til den livsvigtige mad og ernæring, som hjælper dem ikke bare med at overleve men også med at trives.

”Feed Our Future” kan ses på biografskærme i 35 lande verden over fra september til november 2019 - takket være SAWA’s og dets netværk af globale biografreklameselskabers generøsitet og støtten fra Unique X, som distribuerer biografreklamen.

For mere information om “Feed Our Future” reklamen og kampagnen og for at lære mere om, hvordan man engagerer sig i at skabe en verden uden sult, se mere på www.wfp.org og www.da.wfp.org

For mere information, kontakt:

Cheryl Wannell (SAWA, Sydney)
TEL: +61 406 215 561 │ EMAIL: cwannell@sawa.com

Jessica Andrews (WFP, Rome)
TEL: +39 342 648 1694 | EMAIL: jessica.andrews@wfp.org

SteveTaravella (WFP, Washington DC)
TEL: +1 (202) 770-5993 | EMAIL: steve.taravella@wfp.org

OM FN’S WORLD FOOD PROGRAMME

FN’s World Food Programme – redder liv under katastrofer og forandrer liv for millioner af mennesker gennem bæredygtig udvikling. WFP arbejder i mere end 80 lande i verden, giver fødevareassistance til mennesker fanget i konflikter og katastrofeområder og skaber grundlaget for en bedre fremtid.

OM SAWA

SAWA, det globale salgsorgan til biografmediet, skaber og udvikler internationale standarder og bedste praksis for biografmediet, og hæver profilen gennem research og marketinginitiativer. SAWA’s ultimative mål er at forbedre kommunikationen mellem biografreklameselskaber verden over og dermed facililtere udnyttelsen af biografmediet for brands og organisationer. Siden 2015 har SAWA støttet FN’s Verdensmål og i 2018 og 2019 teamet op med FN’s World Food Programme (WFP) for at støtte organisationens bestræbelser på at nå verdensmål nummer 2: Stop Sult.

OM THE GARAGE SOHO

The Garage Soho en tidlig investor og brandbygger. Sir John Hegarty, den kreative grundlægger af det globale reklamebureau BBH, og hans team hos The Garage bruger deres erfaring på at øge kapitalen for deres porteføljeselskaber. Teamet arbejder tæt sammen med virksomheder om deres brand og kreative strategi og ofte mediepartnerskaber. I denne sammenhæng skrev og instruerede Sir John ”Feed our Future” ved hjælp af sine legendariske evner indenfor kommunikation for at skabe opmærksomhed og handling i forhold til Verdensmål 2: Stop Sult.

Information om WFP - FN’s World Food Programme

WFP - FN’s World Food Programme

Danmark er blandt WFP’s vigtigste donorer af fleksible bidrag. Disse bidrag gør det muligt for WFP at reagere hurtigt og effektivt, når katastrofer indtræffer, finansiere forsømte kriser og dermed sikre, at hjælpen når dem, der har mest brug for den.

Følg os på Twitter WFP_DK & @WFP_Media

Følg pressemeddelelser fra WFP - FN’s World Food Programme

Flere pressemeddelelser fra WFP - FN’s World Food Programme

WFP CHEF LOVER STØTTE TIL LIBANON OG DETS FOLK I KØLVANDET PÅ ADSKILLIGE KRISER12.8.2020 16:59:51 CEST | Pressemeddelelse

BEIRUT/KØBENHAVN – Eksekutivdirektør i FN’s World Food Programme (WFP) David Beasley har i dag meddelt, at WFP vil sende 17.500 ton hvedemel samt tre måneders forsyninger af hvede til Libanon for at støtte genetableringen af landets fødevarereserver. Det sker som en del af en hurtig indsats, som også involverer etableringen af varehuse og mobile kornlagringsenheder.

FN’S WORLD FOOD PROGRAMME SKAL MÆTTE DET HØJESTE ANTAL SULTNE NOGENSINDE MENS CORONAVIRUSSEN RAMMER FATTIGE LANDE29.6.2020 15:51:46 CEST | Pressemeddelelse

ROM – FN’s World Food Programme (WFP) annoncerede i dag en massiv stigning i antallet af sultne mennesker, som organisationen planlægger at hjælpe rundt omkring i verden. Det sker på baggrund af de ødelæggende socioøkonomiske konsekvenser af COVID-19-pandemien, som presser millioner flere mennesker ind i fødevareusikkerhed i lav- og mellemindkomstlande.