Biltema løfter sløret for store vækstplaner

Som en del af virksomhedens ekspansive vækstplan afslører Biltema, at man inden for halvandet år vil opføre 16 nye varehuse i Norden – heraf fire i Danmark.

I 2021 slår detailgiganten Biltema dørene op til fire nye varehuse i henholdsvis Herning, Thisted, Kalundborg samt i Nykøbing Falster i foråret 2022. Foto: PR.

I 2021 slår detailgiganten Biltema dørene op til fire nye varehuse i henholdsvis Herning, Thisted, Kalundborg samt i Nykøbing Falster i foråret 2022. De fire nye varehuse i Danmark er en del af virksomhedens ambitiøse vækstplan, der blandt andet indebærer, at Biltema inden sommeren 2022 åbner dørene til 16 nye varehuse i Norden.

25 varehuse i Danmark

Inden 2025 er ambitionen, at de nuværende 13 varehuse i Danmark skal blive til 25. Til hvert af de nye varehuse skal der ansættes mellem 25 og 60 nye medarbejdere.

– I øjeblikket går salget forrygende, og over hele Danmark oplever vi, at folk tager utroligt godt imod os. Det er samtidigt pragtfuldt, at vi kan være med til at skabe en masse lokale arbejdspladser i varehusene. Gennem de seneste år har vores regnskaber udelukkende vist fremgang både i omsætning og på bundlinjen, og vi forventer, at den trend fortsætter i de kommende år, siger Knut Svenningsen, koncernchef i Biltema.

Sideløbende med opførelsen af de 16 nye varehuse udvides Biltemas hovedlager i Halmstad med mere end 100.000 kvadratmeter. Lageret forventes ligeledes at stå klar i sommeren 2022.

Byggeriet af Biltemas 16 varehuse i Norden forventes afsluttet inden sommeren 2022. Foto: PR.
Biltemas hovedlager i Halmstad bliver udvidet med mere end 100.000 kvadratmeter. Foto: PR.
Biltemas ekspansion er led i en vækstplan med en målsætning om 25 danske Biltema-varehuse inden udgangen af 2025. Foto: PR.

Japanvej 18
4200 Slagelse

Biltema er en af Nordens største kæder af detailforretninger med 152 varehuse fordelt i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk

Biltema Foundation donerer 2 millioner til KidsOR til at skabe den første operationsstue til børn i en flygtningelejr16.12.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

KidsOR er en velgørenhedsorganisation, der arbejder for, at børn skal få adgang til sikker kirurgisk sundhedspleje. Organisationen samarbejder med lokale kirurger og deres teams for at give hospitaler rundt om i verden det nødvendige udstyr, så sundhedspersonalet kan give børn den pleje, de har brug for. Biltema Foundation donerer nu 2 millioner danske kroner til KidsOR, som skal finansiere opførelsen af ​​en operationsstue i en flygtningelejr i det nordvestlige Kenya.