Biltema lancerer miljøvenlig bærepose

Som en del af en ny miljøstrategi lancerer detailgiganten Biltema en ny, miljøvenlig bærepose.

Detailgiganten Biltema, der har 11 butikker i Danmark, lancerer nu en miljøvenlig bærepose. Posen er lavet af fornyelige råmaterialer og er nedbrydelig i naturen. Foto: PR

For at give kunderne i de 11 danske varehuse et mere miljøvenligt alternativ indfører Biltema nu en miljøvenlig bærepose. Den nye pose er lavet af fornyelige råmaterialer, for eksempel majs, og er dermed biologisk nedbrydelig.

– I år faser vi vores gamle plastikposer ud og erstatter dem med en ny ECO-pose. Det er en vigtig del af vores miljøstrategi, hvor vi har som mål at reducere brugen af fossil plast i emballage og logistik med 80 procent på to år. Vi vil tage ansvar og gøre alt, vi kan, for at forbedre miljøet, siger Karin Bandrup, der er kvalitetschef og miljøansvarlig i Biltema.

Produktionen af den oprindelige plastikpose er allerede stoppet, men de vil stadig kunne findes i varehusene i en overgangsperiode. Allerede nu kan man få ECO-poserne i varehusene, og på sigt er det kun muligt at få disse miljøvenlige bæreposer.

Ifølge Karin Bandrup, der er kvalitetschef og miljøansvarlig i Biltema, er den nye pose en del af en ny miljøstrategi. Foto: PR

Biltema er med 140 varehuse en af Nordens største kæder af detailforretninger. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk