Biltema Foundation donerer knap 4,7 millioner kroner til akut nødhjælp til dyrene i Australien

Biltema Foundation har doneret en million australske dollar (ca. 4,7 millioner danske kroner) til Humane Society International. Pengene skal omgående anvendes til akut nødhjælp i kampen for at forhindre katastrofale følger for det verdensunikke dyreliv i Australien.

Biltema Foundation donerer knap 4,7 millioner kroner til organisationen HSI, der yder hjælp til de udsatte dyr i Australien. Foto: PR

Australien og internationale hjælpeorganisationer står lige nu i en omfattende krise og behøver al den hjælp, de kan få.

Biltema Foundation har derfor straks svaret på henvendelsen om økonomisk hjælp og overført en million australske dollars til HSI, en organisation som allerede fra starten af brandkatastrofen med succes har kæmpet for at beskytte dyrelivet i denne sårbare situation.

En af hjørnestene i velgørenhedsfonden

Pengene fra Biltema Foundation anvendes til deres Wildlife Emergency Response Fund til omgående hjælp til dyrebeskyttelse i de udsatte områder, blandt andet på Kangaroo Island, hvor overlevende dyr får den bedste hjælp. Efter katastrofeindsatsen vil HSI støtte rehabilitering og opbygning af områderne og dyrenes levesteder, som blev berørt af brandene.

– En af hjørnestenene i Biltema Foundation er at hjælpe ved naturkatastrofer. Det er en selvfølgelighed for os, at vi nu bidrager til at hjælpe dyrelivet i Australien, siger Louise Wennberg, der er bestyrelsesformand i Biltema Foundation.

Om Biltema Foundation

Biltema tror på fremtiden og på, at mennesker og samfund kan udvikles på en god måde. Ind imellem er der brug for støtte for, at udviklingen går i den rigtige retning, og derfor har Biltemas grundlæggerfamilie etableret fonden Biltema Foundation. Fonden har tidligere ydet store donationer i forbindelse med omfattende katastrofer. Der blev doneret en million euro i forbindelse med Ebolaudbruddet i Vestafrika 2014-2016, i november 2013 en million euro efter tyfonen på Filippinerne og under flygtningekrisen i 2015 doneredes ligeledes en million euro.

Læs mere om Biltema Foundation på www.biltemafoundation.org

"En af hjørnestenene i Biltema Foundation er at hjælpe ved naturkatastrofer," siger Louise Wennberg, der er bestyrelsesformand for Biltema Foundation. Foto: PR

Biltemaer en af Nordens største kæder af detailforretninger. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk