Biltema bygger nyt gigantvarehus i Sønderborg

Som led i Biltemas ambitiøse vækstplaner bygger detailgiganten nu sit 18. danske varehus i Sønderborg. Grønne tiltag gennemsyrer byggeriet af varehuset, der kommer til at beskæftige mere end 40 medarbejdere.

– Vi er utroligt glade for, at vi - med hjælp fra Hanssen Ejendomme - nu kan etablere os i Sønderborg, udtaler adm. direktør i Biltema Danmark A/S Jacob Borring Møller (til højre), der hermed er med til at sikre, at den gamle JF-grund nu får nyt liv. Visionen, som blev formuleret for 3 år siden, kan nu realiseres, supplerer Michael Andersen, adm. direktør i Hanssen Ejendomme A/S. Foto: PR.

Efter lang tids søgning i det sønderjyske har Biltema nu fundet den helt rigtige lokation til et nyt varehus i Sønderborg. Den nye Biltema bliver varehus nummer 18 i Danmark og med 6600 kvadratmeter et af landets største.

– I de sidste par år har vi været på udkig efter en god placering og en velegnet byggegrund i Sønderborg, og det er fantastisk, at det nu er lykkes. Byen har en særlig stemning, som man tydeligt mærker, når man er der, og derfor glæder vi os utrolig meget til for alvor at blive en del af byens handelsliv, siger Jacob Borring Møller, der er direktør i Biltema Danmark.

Jacob Borring Møller regner med, at omkring 40 til 50 medarbejdere kommer til at få sin daglige gang i den nye Biltema i Sønderborg, der forventes at åbne i august 2022 på den gamle JF-grund på Augustenborg Landevej.

Alle Biltemas omkring 19.000 varenumre vil være at finde i varehuset, og Biltema byder både på reservedele og specialværktøj til biler samt et stort varesortiment, der tiltaler hele familien. Varerne er fordelt på 9 produktgrupper: Bil-MC, Båd, Cykler, Fritid, Hjem, Kontor-Multimedia, Byggeri, Bilpleje og Værktøj. Der venter også kunderne en familievenlig café, så man kan få stillet sulten efter besøget i varehuset.

Bygges efter grønt koncept

Biltema i Sønderborg bliver bygget efter et nyt koncept, hvor der stilles store krav til miljøvenlighed og bæredygtighed. Det betyder blandt at det nye varehus får intelligent CTS-styring af varme- og energiforbrug samt tidsstyret LED-belysning i hele bygningen.

– Det er en del af vores bæredygtighedsstrategi, at vi altid gør så meget som muligt for at sætte det mindst mulige aftryk på klimaet. Helt konkret udmunder det sig blandt andet i, at der i Sønderborg bliver installeret solceller på taget, der leverer strøm til varehuset, mens jordvarme skal opvarme bygningen, siger Jacob Borring Møller.

Personlig rådgivning er vigtig

I dag har Biltema 13 danske varehuse, og med et mål om nå 25 inden udgangen af 2025 er der fuldt blus på kedlerne. Ud over i Sønderborg er der planlagt åbninger af nye varehuse i Thisted, Herning, Kalundborg og Nykøbing Falster i 2022.

– Vi vægter den personlige rådgivning af vores kunder rigtig højt, og for at vi kan levere den service til endnu flere, skal vi være til stede over hele landet. Og med den placering, vi netop har fundet i Sønderborg, tager vi et stort skridt i den rigtige retning, siger Jacob Borring Møller.

Efter lang tids søgning i det sønderjyske har Biltema nu fundet den helt rigtige lokation til et nyt varehus i Sønderborg. Det nye varehus kommer til at minde om varehuset i Hjørring, der ses på billedet. Foto: PR

Japanvej 18
4200 Slagelse

Biltema er en af Nordens største kæder af detailforretninger med mere end 150 varehuse i Norden. I dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, cykler og elcykler, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk