Biltema bygger nyt gigantvarehus i Herning

Som led i Biltemas ambitiøse ekspansionsplaner bygger detailgiganten nyt varehus i Herning. Det nye varehus bliver detailgigantens 15. i Danmark og kommer til at brede sig over cirka 7500 kvadratmeter.

Som led i Biltemas ambitiøse ekspansionsplaner bygger detailgiganten nyt varehus på grunden bag Bauhaus i Herning med en parkeringsplads med plads til 159 biler. På billedet ses Jacob Borring Møller, der er direktør i Biltema Danmark. Foto: PR.

Efter længere tid på tegnebrættet er planen nu lagt for Biltemas 15. danske varehus, der skal bygges i Herning. Yderligere to varehuse er i øjeblikket under opførelse i henholdsvis Hjørring og Thisted, og sammen med det kommende i hjertet af Midtjylland er detailkæden godt i gang med at føre deres omfangsrige ekspansionsplaner ud i livet.

– Vi har arbejdet hårdt og længe på at få et varehus i Herning og er naturligvis superglade for, at det nu kommer til at lykkes. Med placeringen midt i Jylland, ligger Herning helt perfekt, og vi har store forventninger til varehuset, som med sine cirka 7500 kvadratmeter kommer til at blive et af vores allerstørste, siger Jacob Borring Møller, der er direktør i Biltema Danmark.

Jacob Borring Møller forventer, at omkring 50-60 medarbejdere kommer til at få sin daglige gang i den nye Biltema i Herning, der sandsynligvis slår dørene op i løbet af sommeren 2021. Varehuset bliver bygget i samarbejde med lokale byggefirmaer, som Biltema har for vane at gøre med deres varehuse over hele landet.

Grønt byggeri

I samtlige nye Biltemavarehuse stilles der store krav til miljøvenlighed og bæredygtighed, der tænkes ind, fra før byggeriet begynder, til længe efter det afsluttes. Det nye varehus i Herning bliver blandt andet udstyret med intelligent CTS-styring af varme- og energiforbrug samt tidsstyret LED-belysning i hele bygningen.

– Vi gør vores ypperste for at sætte så lille et aftryk på klimaet og miljøet som overhovedet muligt. I Herning kommer vi for eksempel til at få strøm fra et stort solcelleanlæg på taget, og bygningen skal opvarmes ved hjælp af jordvarme, forklarer Jacob Borring Møller.

Tæt på kunderne

Tilgængelighed og tæt kontakt med kunderne er vigtigt for Biltema, der har et mål om at være landsdækkende med 25 varehuse i Danmark inden udgangen af 2025.

– At være i stand til at give vores kunder en god personlig vejledning er noget, vi prioriterer rigtig højt, og for i den henseende at kunne give den optimale service, skal vi være til stede endnu flere steder i landet. Det vil man komme til at se fremadrettet, siger Jacob Borring Møller.

Biltema er en af Nordens største kæder af detailforretninger med 150 varehuse fordelt i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk