Biltema bygger nye varehuse i Kalundborg og Nykøbing Falster

Som led i Biltemas ambitiøse ekspansionsplaner har detailgiganten købt to byggegrunde, i Kalundborg og Nykøbing Falster. Varehusene forventes at stå klar ved udgangen af 2021 og starten af 2022.

Det nye Biltema-varehus i Kalundborg forventes at stå klar ved udgangen af 2021, mens varehuset i Nykøbing Falster efter planen står klar i starten af 2022. Foto: PR.

Kalundborg og Nykøbing Falster kan se frem til at få to nye Biltema-varehuse. Biltema har købt byggegrunde i de to byer og forventer, at varehuset i Kalundborg slår dørene op i slutningen af 2021, mens varehuset i Nykøbing Falster forventes at stå klar i starten af 2022.

– Kalundborgplaceringen var en spændende mulighed, som vi straks slog til på, mens Nykøbing længe har stået på vores ønskeliste over placeringer i Danmark. Nu er projekt Nykøbing endelig lykkedes, og en placering ved siden af Guldborgsundscenteret er helt fantastisk for Biltema, men også hele området som i forvejen trækker kunder langt fra. Kalundborg er meget nyt, og vi er i fuld gang med planlægningen. Det er en spændende by, og jeg forventer mig meget af dette varehus,siger Jacob Borring Møller, der er direktør i Biltema Danmark.

Det forventes, at det er lokale håndværkere og leverandører, der skal stå for arbejdet med at bygge de to nye varehuse, der bliver nummer 16 og 17 i rækken af Biltema-varehuse. Det samme gør sig gældende i Herning og Thisted. Her er arbejdet med at bygge varehus nummer 14 og 15 planlagt til at gå i gang snarest muligt. De to varehuse forventes at stå klar i 3. kvartal af 2021.

Grønt byggeri

I samtlige nye Biltemavarehuse stilles der store krav til miljøvenlighed og bæredygtighed, der tænkes ind, fra før byggeriet begynder, til længe efter det afsluttes. De nye varehuse i Kalundborg og Nykøbing Falster bliver blandt andet udstyret med intelligent CTS-styring af varme- og energiforbrug samt tidsstyret LED-belysning i hele bygningen.

– Vi stiller store krav til bæredygtighed i hele vores måde at tænke på. Det gælder både vores bygninger og de produkter, vi sælger samt hele forvaltningen af processen fra idé over produktion til bortskaffelse samt vores adfærd i øvrigt. Eksempelvis bliver nyindkøbte firmabiler ren el, siger Jacob Borring Møller.

Tæt på kunderne

Tilgængelighed og tæt kontakt med kunderne er vigtigt for Biltema, der har et mål om at være landsdækkende med 25 varehuse i Danmark inden udgangen af 2025.

– At være i stand til at give vores kunder en god personlig vejledning og en indkøbsoplevelse er noget, vi prioriterer rigtig højt, og for i den henseende at kunne give den optimale service, skal vi være til stede endnu flere steder i landet. Det vil man komme til at se fremadrettet, siger Jacob Borring Møller.

De to nye varehuse i Kalundborg og Nykøbing Falster bliver omkring 6.800 kvadratmeter store. Biltema forventer, at der skal ansættes mellem 50 og 60 medarbejdere, når varehusene åbner.

Som led i Biltemas ambitiøse ekspansionsplaner har detailgiganten købt to byggegrunde i Kalundborg og Nykøbing Falster. Foto: PR.

Biltema er en af Nordens største kæder af detailforretninger med 150 varehuse fordelt i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk

Biltema Foundation donerer 1 million svenske kroner til Red Barnet14.10.2020 10:00:00 CESTPressemeddelelse

Et af Biltema Foundations fokusområder er at tilbyde hjælp i krisesituationer i hele verden. Det er derfor vigtigt for os at støtte børnerettighedsorganisationen Red Barnets arbejde i Yemen – et land som efter år med konflikter nu står over for en humanitær, social og økonomisk krise. For børnene i Yemen indebærer krigen tilbagevendende flyangreb, skræk, sult og tørst. Situationen er nu yderligere forværret på grund af smittespredningen af corona virussen, og landet savner den infrastruktur, som kræves for at kunne tilbyde sygepleje, mad og rent drikkevand. Biltema Foundation har derfor doneret 1 million svenske kroner til Red Barnet for at støtte deres arbejde i Yemen med at sørge for, at så mange børn som muligt kan få adgang til lægehjælp, mad, psykosocial støtte og uddannelse. – Vi vil gøre alt, hvad vi kan for børns ret til at overleve, udvikles og vokse op i tryghed. Det er derfor utroligt vigtigt for os at støtte organisationer, som fokuserer på at hjælpe børn i udsatte situatio