Billigere billetter skal skabe mere trafik på Alslinjen

Book billetten i god tid og rejs på andre afgange end de fleste. Det er opskriften på, hvordan en gæst på Alslinjen mellem Bøjden og Fynshav fremover sikrer sig en billigere tur med færgen. Alslinjen får nu et helt nyt lavpriskoncept, som skal skabe mere trafik mellem Als og Fyn.
”Vi vil gerne udvikle på vores færgeruter og skabe grundlag for mere trafik mellem landsdelene. Den øvelse har vi været igennem på Kattegat med succes”, forklarer Molslinjens administrerende direktør, Carsten Jensen.
Det er et år siden, at Molslinjen købte aktierne i Danske Færger og dermed overtog driften af de fire færgeruter, Alslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen og Samsølinjen.
”Vi ændrer ikke på den billet-struktur, som folk kender i forvejen, men ved at kombinere det med en dynamisk lavprisstruktur kan vi være med til at gøre turen med Alslinjen mere attraktiv og friste folk til at tage vandvejen”, siger Carsten Jensen.
Fremover vil turen mellem Bøjden og Fynshav kunne findes fra blot 79 kroner for en lav bil med op til ni personer (maks. 6 m.).
Gæsterne på Alslinjen har et alternativ i broen over Lillebælt. Derfor skal færgen også kunne tilbyde mere end blot billig transport.
”Færgen tilbyder en pause fra rattet og de stressende, kø-plagede veje. Og i løbet af 2020 begynder arbejdet med at udbrede vores succesfulde luksus-kaffe-koncept, Barista´s, til alle ruter”, siger Carsten Jensen.
Den nye prisstruktur kan studeres på Alslinjens hjemmeside fra i morgen onsdag den 15. januar.
Kontakter
Jesper MaackPR- og kommunikationschef
Tlf:20196215jma@molslinjen.dkBilleder

Information om Molslinjen A/S
Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab. Med en flåde på 15 skibe driver selskabet i alt ni ruter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen og Samsølinjen. Tilsammen har færgerne op mod otte millioner gæster årligt.
Ruterne Aarhus – Odden, Ebeltoft – Odden og Rønne – Ystad betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier.
I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Aalborg og Rønne.
Molslinjen beskæftiger i dag mere end 1000 medarbejdere.
Følg pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Mot ett ljudlöst nytt år på Öresund23.12.2025 09:00:01 CET | Pressemeddelelse
När färjan Hamlet är tillbaka på Öresund innebär det en nästan ljudlös trafik mellan Helsingborg-Helsingör under nästa år, då samtliga passagerarfärjor har ställts om för att segla på el. Efter en komplex konvertering från dieseldrift till batteridrift är planen nu att sätta Hamlet i trafik den 28 december, lagom till nyåret och de sista intensiva helgdagarna.
Mod et lydløst nyt år på Øresund23.12.2025 09:00:01 CET | Pressemeddelelse
Når Færgen Hamlet snart igen sejler på Øresund, kommer det til at betyde en nærmest lydløs trafik med alle tre færger sejlende på strøm i det nye år. Hamlets ophold i Øresund Drydocks i Landskrona har trukket ud, og planen er nu at sætte Hamlet i drift den 28. december – lige i tide til de sidste travle juledage og nytåret.
Julbordsrusning till Öresundslinjens färjor19.12.2025 09:00:08 CET | Pressemeddelelse
Aldrig tidigare har så många valt att fira julbord till sjöss. I år har fler än 36 500 gäster valt att äta, umgås och njuta av julstämningen ombord på Öresundslinjens elfärjor.
Julefrokost-amok på Øresundsfærger19.12.2025 09:00:08 CET | Pressemeddelelse
Aldrig har der været flere, som vil holde julefrokost til søs. Mere end 36.500 gæster har ønsket at spise og drikke deres julefrokost på Øresundslinjens færger i år.
Hamlet snart tillbaka på Öresund15.12.2025 13:57:49 CET | Pressemeddelelse
Öresundslinjens ambition om tre passagerarfärjor på batteridrift till jul behöver justeras. Färjan Hamlet, är just nu på varv för att konverteras till batteridrift, men är ännu inte helt redo för att trafikera sundet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
