Billige rejser - Sommerferie uden at gå over budgettet

Med sommerferien på vej har WalletForm undersøgt, hvordan du kan få din drømmeferie uden at bryde budgettet. Her vil du finde de væsentlige tips, der kan reducere dine ferieomkostninger med op mod 50%.

I denne undersøgelse lavede WalletForm en undersøgelse for at give danskerne ferie tips, der vil hjælpe med at spare mange penge, mens de stadig nyder den samme kvalitet som de forventer af deres rejse.

Flyveture og overnatning

Benyt dig af diverse flyve- og indkvaterings-søgemaskiner for at finde de bedste tilbud derude. Blandt andre er den mest fleksible flysøgemaskine Kiwi.com. Med Kiwi behøver du ikke engang at have en dato eller destination planlagt. Det vil give dig de bedste tilgængelige tilbud, baseret på dit budget.

Når det kommer til indkvaterings-søgemaskiner, kan du stole på lederne af Booking.com og AirBnB. Booking er et godt valg, hvis du ønsker at bo på et hotel uden at skulle bekymre sig om rengøring, mad og andre ting, mens AirBnB vil være et godt valg, hvis du ønsker at have en mere lokal oplevelse og hvis du ønsker at bo på et sted der ejes af en lokal. Men stol ikke kun på hvad søgemaskinen viser dig. Mange store egendomme kan findes til en lavere pris, blot ved at skrolle ned af hjemmesiden.

Ture og udlejning

At leje en bil er en fantastisk måde at udforske din destination til fulde. Men de fleste biludlejningsselskaber forlanger ekstra gebyrer for ting som, satelitnavigation, børnesæder og en ekstra chauffør. Men nogle af de tjenester, de forsøger at sælge kan fås gratis. For eksempel vil Google Maps og Waze kunne bruges til at navigere helt gratis.

Hvis du ikke kan lide at køre, så lav research før  du booker en tur. En sjusket tur kan være et maridt. Undersøg guidens baggrund, gruppens størrelse, hvilke aktiviteter der vil være og andre detaljer. Søg også efter gratis ture. I mange større byer er der ture med mulighed for at betale så meget som du ønsker efter turen, hvis du synes den var værd at betale for.

Forsikring

Ikke at tegne en forsikring kan spare dig penge til din rejse, men når du er i udelandet kan det koste dig meget mere end selve forsikringen, hvis der går noget galt. Når du er i udelandet, har du ikke de samme sociale garantier, så lægeudgifter, selv for småting kan koste enormt meget.  Men i nogle tilfælde kan rejseforsikring være en del af kreditkortaftaler, så hvis du har et, så tjek med din bank, måske er du allerede forsikret.

Vil du lære mere om, hvordan du kan spare på din sommerferie? Se den fulde historie her.