Dansk Supermarked

Bilkas hjemmeside holdt stand på Black Friday

60.000 kunder stod i kø til gode tilbud på Bilka.dk, da salgssluserne på sitet gik op i morges kl. 06:00, og omsætningen i de første timer er 20-doblet

Forventningerne til årets Black Friday-salg er store i Bilka. Ikke kun i varehusene, hvor der var køer fra morgenstunden – men også på Bilka.dk, som anvender køsystemet Que-It til at sikre, at siden ikke bliver lagt ned af det store kundepres.

- Siden midnat har kunderne haft mulighed for at stille sig i kø online. Da vi åbnede for salget på Bilka.dk, havde vi 60.000 kunder i kø. Vi har lukket dem ind løbende for at sikre, at siden ikke blev lagt ned af presset. Det har fungeret supergodt, og køen var afviklet en halv time efter åbningen. Herefter har trafikken været høj, men uden at det har skabt problemer for driften, siger en tilfreds direktør for e-commerce i Dansk Supermarked Group Kenneth Nielsen.

De første timer af Black Friday tegner godt for kæderne i Dansk Supermarked Group, som satser stort på Black Friday. Bilka, Salling, føtex og Wupti.com er alle med på bølgen.

Allerede to timer efter åbningen af salget var omsætningen alene på Bilka.dk 20 gange større end samme tidsrum ved sidste års Black Friday.

For føtex.dk er det første gang, man fejrer Black Friday med onlinesalg. føtex åbnede for salg via hjemmesiden i oktober – og her meldes der om 60 gange så høj omsætning som på en almindelig fredag.

I de fysiske butikker har der været travlhed på dagen, som er årets ubetinget største, enkeltstående salgsdag. I Bilka i Tilst ved Aarhus noterede en tilfreds varehuschef Claus Dahl sig, at cirka 300 mennesker havde taget opstilling foran varehuset for at komme først til de gode tilbud, da dørene gik op klokken seks.

- Det er rigtig dejligt med den store interesse. Siden de første kunder blev lukket ind i morges, er strømmen bare fortsat. Det bliver en rigtig stor handelsdag, og det hele foregår som sædvanlig i god ro og orden, siger Claus Dahl, varehuschef i Bilka Tilst.

Yderligere oplysninger hos Group Communications Dansk Supermarked Group telefon 87 78 50 02 eller e-mail press@dsg.dk

Information om Dansk Supermarked

Dansk Supermarked

87 78 50 00http://dansksupermarked.com/