Bilka støtter mennesker i svære livssituationer i julen: Donerer 60.000 måltider
Hvis du allerede nu frygter julen og stakken af udgifter til flæskesteg, and og risalamande, der vokser i takt med prisstigninger på fødevarer og energi, så er der tændt et julelys forude.
Igen i år samarbejder Bilka nemlig med FødevareBanken om juledonationskort, som kan købes i alle Bilkas varehuse samt A-Z. Kortene bliver sat til salg i november og december.
Sidste år kostede et juledonationskort 30 kroner. I år er prisen sat ned til 20 kroner. Hvis du vælger at købe et kort i Bilka, lægger varehuset 20 kroner oveni. Det vil sige, at et juledonationskort har en værdi af 40 kroner. For de penge bliver der 12 måltider til mennesker, som har det svært.
18 Bilka’er og én A-Z samarbejder igen i år med FødevareBanken om at donere mad til mennesker i svære livssituationer via juledonationskortet.
”Vi har en forhåbning om, at mange mennesker vil sende næstekærlighed i retning af mennesker, der har det svært, som måske er mere ramte af prisstigningerne end andre. Vi har valgt at sætte prisen ned på juledonationskortet i år, fordi vi er bevidste om, at alle er ramt på den ene eller anden måde. Vi håber dog stadig, at mange vil give et bidrag, så også de trængte kan få en god jul,” siger Mark H. Nielsen, direktør i Bilka.
FødevareBanken er glad for, at Bilka igen i år samarbejder omkring juledonationskortene.
“Det er glædeligt, at vi igen i år har lavet et samarbejde med Bilka. Vi sørger for at bringe julemaden ud til blandt andet bosteder for unge, institutioner for anbragte børn og madfællesskaber i boligområder, så vi kan hjælpe folk, der har det svært. Julen kan være ekstra hård, fordi der er så mange traditioner forbundet med den. Mange mennesker i Danmark har det i dag svært, så vi er utrolig glade for, at vi kan være med til at forsøde julen i samarbejde med Bilka,” siger Lea Gry von Cotta-Schønberg, direktør i FødevareBanken.
Juledonationskortene er produceret for at hjælpe mennesker i svære livssituationer med et måltid mad i forbindelse med julen.
FAKTA:
- Kortet koster 20 kroner. Hvis du køber et, lægger Bilka 20 kroner oveni. For de 40 kroner, kan der blive 12 måltider mad
- Bilka på landsplan forventer at sælge 5.000 juledonationskort og dermed hjælpe med 60.000 måltider
- Kortene bliver solgt i Bilka og A-Z i november og december
- Det samlede beløb går ubeskåret til FødevareBanken, der søger for at bringe maden ud til mennesker, der har det svært
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Netto og Bilka vinder fornemme vegetariske priser27.11.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Bilka løber med førstepladsen i ‘Bedst-i-pris', når det handler om plantebaserede varer, mens Netto vinder ‘Årets plantebaserede discountsupermarked’. Kåringer, som Dansk Vegetarisk Forening står bag.
Nyt madspildspartnerskab skal redde 6,5 millioner måltider årligt26.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
FødevareBanken og Salling Group lancerer MadPlus – et landsdækkende initiativ til bekæmpelse af madspild med en ambition om at inkludere hele detailhandlen i Danmark fra 2026.
Nu åbner fremtidens føtex med stort fokus på måltidet og sundhed21.11.2024 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
I Kokkedal kan du nu opleve føtex’ helt nye koncept, der vil være standarden for fremtidens føtex. Kunderne vil opleve en butik, hvor måltidet og convenience er i højsædet, og hvor de første sundhedstiltag bliver præsenteret
Partnerskab afslører: Hver tiende kunde har forhøjet blodtryk29.10.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden foråret har Hjernesagen i samarbejde med Salling Group tilbudt kunderne gratis blodtryksmåling. Den første evaluering af projektet viser, at det har store perspektiver for folkesundheden, fortæller ekspert. Derfor bliver tilbuddet nu udvidet til flere butikker landet over.
Salling Group sætter fokus på søvn og mave i balance25.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Flere danskere oplever søvnbesvær og problemer med maven. Derfor lancerer Bilka og føtex nu et bredt sortiment af produkter og kosttilskud rettet mod den gode søvn og en mave i balance.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum