Bilka holder åbent døgnet rundt i december

Bilka holder åbent døgnet rundt i december. Så alle fem millioner julekunder selv kan bestemme præcis, hvornår de vil klare deres juleindkøb

Bilka-kunderne bliver ikke mødt af lukkede døre, når de skal handle ind til jul i år. Tværtimod. Bilkas hypermarkeder holder nemlig åbent alle døgnets 24 timer i december. Dermed kan alle med skæve arbejdstider eller dem, der bare gerne vil handle ind til jul kl. 02.00 om natten, besøge Bilka på alle tider af døgnet.

- Vi har rigtig mange kunder gennem vores butikker i december, og julen er årets største højtid. For at give vores kunder de allerbedste muligheder for at handle lige præcis, når det passer dem bedst, så holder vi åbent døgnet rundt indtil jul. Og når juledagene er overstået, fortsætter vi med døgnåbent indtil nytår, fortæller Mark Nielsen, der er direktør i Bilka.

Sidste år handlede godt fem millioner kunder i Bilka i december, og forventninger til kundestrømmen er ikke mindre i år.

- Indrømmet: Det er stort, og det er ret vildt. Og det er lige præcis det, der er kendetegnet ved Bilka. Derfor glæder vi os utrolig meget til at skyde det vildeste juleprogram i gang, uddyber Mark H. Nielsen.

Gennem natten vil der være forskellige aktiviteter i Bilka-varehusene. Både konkurrencer, julemusik og kaffe vil kunderne således møde. Ligesom der vil være en flot lyshimmel i alle hypermarkederne.

Store fordele ved at holde åbent om natten

Selvom det er første gang, at Bilka åbner alle hypermarkederne døgnet rundt, er det ikke uden erfaringer, at det storstilede juleprogram skydes i gang. I Bilka i Fields har man i et år holdt åbent 24 timer i døgnet. Og her oplever man ikke kun, at mange kunder sætter pris på at kunne handle på skæve tidspunkter. Men også, at der er driftsmæssige fordele at hente, da de mere rolige nattetimer kan bruges til optælling og vareopfyldning.

- Ved at holde butikken i gang kan vi udnytte nattetimerne til at løse opgaver, som er svære at nå, når der er tryk på. En del af de opgaver, som vores normale morgenhold vil kaste sig over, når de møder ind, kan eksempelvis være færdige, når de kommer. Det frigiver flere ressourcer til de timer, hvor der er flest kunder, pointerer Mark Nielsen.

Gennem hele december bliver bemandingen i varehuset i de sene timer varetaget af nuværende medarbejdere, som frivilligt har takket ja til muligheden for at tage nattevagter. Derudover har Bilka ansat faste vagter i varehuset om natten.

Døgnåbnet i Bilka

• Bilka holder døgnåbent i hele december.
  • Bilka er lukket den 24. december til og med den 26. december. Og den 31. december lukkerne butikkerne kl. 15.
  • Bemandingen i nattetimerne bliver varetaget af nuværende medarbejder, som frivilligt har takket ja til vagterne.
  • Der vil af hensyn til kundernes og medarbejdernes sikkerheds ligeledes være vagter til stede i samtlige butikker.

Group Communications, Dansk Supermarked Group, telefon: 8778 5002

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Ny undersøgelse: Stort flertal af danskerne vil have tobakken skjult23.10.2018 07:40pressemeddelelse

En ny undersøgelse viser, at et stort flertal på 71 procent af danskerne bakker op om, at butikkerne skjuler tobak og cigaretter. Metoden bygger på gode erfaringer fra udlandet og anbefales af Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen og Lægeforeningen, for at forhindre unge i at blive rygere. Et flertal af danskerne er også parate til at gøre det lovpligtigt at gemme cigaretterne væk. Hver dag begynder 40 børn og unge at ryge, og halvdelen af dem, der bliver ved, ender med at dø af det.