Salling Group

Bilka glæder sig over klarere markedsføringsregler

Del
Hidtil har der ikke været klare regler for hyppigheden af gode kortvarige tilbud. Bilka har, efter dialog med Forbrugsombudsmanden, accepteret, at Bilka indtil sommeren 2018 har tolket retningslinjer anderledes og har siden indrettet sin markedsføring derefter.

Reglerne for hyppigheden af tilbud har hidtil ikke været fastsat, og landets butikker har derfor tolket disse forskelligt i deres markedsføring.

Forbrugerombudsmanden har trods det vurderet, at Bilkas tolkning af reglerne i en kort periode fra oktober 2017 til januar 2018, hvor denne tolkning har været benyttet, har overtrådt markedsføringslovgivningen og herpå fastsat klarere rammer for landets butikker. Bilka accepterer afgørelsen og ser frem til de fælles rammer:

– Vi har alene et ønske om at markedsføre vores tilbud efter bogen. Hidtil har der ikke været klare regler for frekvensen af kortvarige tilbudskampagner på legetøj, hvilket der er kommet nu, og vi indrettede allerede vores markedsføring efter det i sommeren 2018, hvor vi indledte dialogen med Forbrugerombudsmanden, siger Mark Nielsen, direktør i Bilka.

Bilka fulgte i tre måneder, fra oktober 2017 til januar 2018, en praksis og en tolkning, der svarer til praksis i en række af landets øvrige butikskæder. Siden i sommer har Bilka fulgt de nye anvisninger, der følger med Forbrugerombudsmandens påbud:

– Vi hilser helt overordnet de nye og klarere anvisninger, vi allerede har indført, velkomne, og vi ser frem til, at de bliver gældende og håndhævet på tværs af markedet, uddyber Mark Nielsen. 

Kontakter

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye