Bilka er klar med 115.000 gratis nytårsbriller til børn
Når det nye år skal fejres på allerbedste vis, sker det for rigtig mange danskere med flotte raketter og imponerede batterier.
I Bilka, som er en af landets største forhandlere af fyrværkeri, gør man sit til at det sker på forsvarlig og sikker vis. Derfor uddeler Bilka i år 115.000 nytårsbriller til børn. Alle forældre, der køber fyrværkeri i Bilka, får således gratis beskyttelsesbriller til deres børn, så ingen familier glemmer dem op til nytårsaften:
– Nytårsaften er en stor og festlig dag, og den bidrager vi til i Bilka med et stort og flot udvalg af fyrværkeri. Samtidig vil vi også bidrage til, at man husker at fyre sikkert af gennem hele dagen og aftenen. Derfor er vi klar med sikkerhedsbriller, som er helt essentielt, til alle børn, fortæller Mark Nielsen, der er direktør i Bilka.
De 115.000 gratis nytårsbriller, som er dekoreret med Bilkas maskot, Ulven Billie, findes i Bilka-hypermarkederne og gives til kunder, som ønsker det.
– Vi håber selvfølgelig, at alle kunder ønsker at få nytårsbrillerne med, når de køber fyrværkeri hos os. Så man sikrer, at alle får den allerbedste nytårsaften. Vi oplever generelt, at vores kunder er gode til at købe beskyttelsesbriller, men for en sikkerheds skyld vil vi gerne hjælpe alle med at huske på at benytte nytårsbriller, uddyber Mark Nielsen.
De 7 gode råd til en sikker nytårsaften
- Brug altid beskyttelses briller
- Køb og lav aldrig ulovlig fyrværkeri
- Hold aldrig fyrværkeri i hånden
- Kast aldrig med fyrværkeri
- Gå aldrig tilbage til en fuser
- Brug altid en pose til fyrværkeri
- Læn dig ikke ind over fyrværkeri
Kontakter
Group CommunicationDansk Supermarked Group
Tlf:8778 5002press@dsg.dkBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum