Bilka er klar med 115.000 gratis nytårsbriller til børn

Sikkerheden skal være i orden, når det nye år skal fejres. Derfor giver Bilka alle forældre, der køber fyrværkeri, gratis beskyttelsesbriller, så ingen familier glemmer beskyttelsesbriller til deres børn

Når det nye år skal fejres på allerbedste vis, sker det for rigtig mange danskere med flotte raketter og imponerede batterier.

I Bilka, som er en af landets største forhandlere af fyrværkeri, gør man sit til at det sker på forsvarlig og sikker vis. Derfor uddeler Bilka i år 115.000 nytårsbriller til børn. Alle forældre, der køber fyrværkeri i Bilka, får således gratis beskyttelsesbriller til deres børn, så ingen familier glemmer dem op til nytårsaften:

– Nytårsaften er en stor og festlig dag, og den bidrager vi til i Bilka med et stort og flot udvalg af fyrværkeri. Samtidig vil vi også bidrage til, at man husker at fyre sikkert af gennem hele dagen og aftenen. Derfor er vi klar med sikkerhedsbriller, som er helt essentielt, til alle børn, fortæller Mark Nielsen, der er direktør i Bilka.

De 115.000 gratis nytårsbriller, som er dekoreret med Bilkas maskot, Ulven Billie, findes i Bilka-hypermarkederne og gives til kunder, som ønsker det.

– Vi håber selvfølgelig, at alle kunder ønsker at få nytårsbrillerne med, når de køber fyrværkeri hos os. Så man sikrer, at alle får den allerbedste nytårsaften. Vi oplever generelt, at vores kunder er gode til at købe beskyttelsesbriller, men for en sikkerheds skyld vil vi gerne hjælpe alle med at huske på at benytte nytårsbriller, uddyber Mark Nielsen.

De 7 gode råd til en sikker nytårsaften

1. Brug altid beskyttelses briller
  2. Køb og lav aldrig ulovlig fyrværkeri
  3. Hold aldrig fyrværkeri i hånden
  4. Kast aldrig med fyrværkeri
  5. Gå aldrig tilbage til en fuser
  6. Brug altid en pose til fyrværkeri
  7. Læn dig ikke ind over fyrværkeri

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Flere end 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen, Sverige og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100 % ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 850 mio. kr. til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Ny undersøgelse: Stort flertal af danskerne vil have tobakken skjult23.10.2018 07:40pressemeddelelse

En ny undersøgelse viser, at et stort flertal på 71 procent af danskerne bakker op om, at butikkerne skjuler tobak og cigaretter. Metoden bygger på gode erfaringer fra udlandet og anbefales af Kræftens Bekæmpelse, Hjerteforeningen og Lægeforeningen, for at forhindre unge i at blive rygere. Et flertal af danskerne er også parate til at gøre det lovpligtigt at gemme cigaretterne væk. Hver dag begynder 40 børn og unge at ryge, og halvdelen af dem, der bliver ved, ender med at dø af det.