Better Energy og Faerch Group indgår 10-årig strømkøbsaftale

Faerch Group vil bruge den vedvarende energi, der genereres fra to solcelleparker i Polen, til at dække strømforbruget for deres aktiviteter i landet. Better Energys solcelleparker, nær byerne Polanów og Postomino, har et forventet årligt output på 30 GWh vedvarende energi hver især.

Faerch Group, en førende leverandør indenfor cirkulær fødevareemballage med hovedkvarter i Danmark, har underskrevet en 10-årig strømkøbsaftale – på engelsk Power Purchase Agreement (PPA) – med Better Energy.

PPA’en med Better Energy giver Faerch Group en pålidelig og omkostningseffektiv vedvarende energikilde og hjælper virksomheden med at reducere sit CO2-fodaftryk. Samtidig bidrager strømproduktionen fra parkerne til Polens mål for vedvarende energi.

Strømkøbsaftaler tilbyder virksomheder en stabil og forudsigelig energikilde, samtidig med at de giver økonomiske fordele og fremskynder omstillingen til grøn energi.

Polens stigende efterspørgsel efter rene energikilder og bestræbelser på at reducere CO2-emissioner har ført til et stigende behov for produktion af vedvarende energi. Solcelleparkerne Polanów og Postomino, der ejes og drives af Better Energy, er en del af løsningen for at imødekomme denne efterspørgsel og fremskynde overgangen til et mere bæredygtigt energisystem i Polen.

Faerch Group forsyner producenter, detailhandlere, serviceudbydere og flyselskaber med fødevareemballageløsninger, der er designet til at optimere produktionsflow, forsyningskæde og samlede ejeromkostninger. Derudover samarbejder Faerch Group med globale brands og detailhandlere om at udvikle bæredygtige og innovative måder at levere varer til forbrugerne på. Med et netværk af topmoderne produktions- og genbrugsanlæg i hele Europa er virksomheden forpligtet til at reducere sin miljøpåvirkning og støtte bæredygtighedsinitiativer.

”Vi er glade for at samarbejde med Better Energy om dette vigtige vedvarende energiprojekt,” siger Tom Sand-Kristensen, Group CFO hos Faerch Group. ”Denne 10-årige PPA giver os en stabil og omkostningseffektiv kilde til vedvarende energi, der gør det muligt for os at opfylde vores bæredygtighedsmål og samtidig støtte overgangen til et mere bæredygtigt energisystem i Polen”.

Strømkøb med positiv effekt på den grønne omstilling

Better Energys engagement i vedvarende energi og bæredygtighed gør det til en naturlig partner for virksomheder, der ønsker at reducere deres CO2-aftryk og støtte den grønne energiomstilling. PPA’er er et vigtigt redskab til at nå disse mål og giver virksomhederne en pålidelig og økonomisk overkommelig kilde til vedvarende energi.

”Hos Better Energy mener vi, at direkte PPA’er i virksomheder er et vigtigt redskab til at accelerere omstillingen til et mere bæredygtigt energisystem. Vi er glade for at samarbejde med Faerch Group for at hjælpe dem med at nå deres bæredygtighedsmål og reducere deres CO2-aftryk gennem denne 10-årige PPA,” siger Mikkel Thorup Hansen, direktør for strømkøbsaftaler hos Better Energy. ”Denne aftale viser, at virksomheder som Faerch Group har magten til at drive positive forandringer og tage kontrol over deres energiforbrug ved direkte indkøb af vedvarende energi.”

Om Better Energy

Better Energy er et vedvarende energiselskab, der sælger støttefri, grøn strøm fra egne solcelleparker, som vi udvikler, bygger, drifter og ejer. På den måde sikrer vi ny og additionel energi til elnettet. Grøn, bæredygtig energi der reducerer CO2, fremmer biodiversitet og er billigere end kul, olie & gas. Better Energy er et af Europas hurtigst voksende vedvarende energiselskaber med en projektportefølje på over 10 GW ny solcellekapacitet.