Better Energy bliver en del af Future-Fits Development Council

Energiselskabet Better Energy slutter sig til Future-Fit Foundations Development Council, en gruppe multinationale virksomheder og investorer, der bestræber sig på forstå og forfølge socialt og miljømæssigt lederskab.

Siden Better Energy blev stiftet, har virksomheden sat sig i førersædet for den grønne omstilling. Virksomheden blev grundlagt med den stærke overbevisning om, at reelle ændringer er mulige. Better Energy har altid haft et formål, et klart mål for, hvor de vil hen og en strategi for, hvordan man kommer dertil. Better Energys vision er at være en drivkraft for en bæredygtig fremtid, og de har banet nye veje for et grønnere elnet og nye løsninger i overensstemmelse med denne vision.

I forfølgelsen af dette formål sluttede Better Energy sig til den banebrydende gruppe af Future-Fit Pioneers i 2020 og erklærede deres ambition om at opfylde hvert af de mål, der er beskrevet i Future-Fit Business Benchmark ved at bruge metoden til at styre og forbedre deres sociale og miljømæssige præstationer. Målet er at være en ansvarlig, modstandsdygtig, regenererende virksomhed og skabe indflydelse med positive forandringer.

Future-Fit Foundation er født ud af visionen om et Future-Fit Society, som beskytter muligheden for, at mennesker og andet liv vil blomstre på Jorden for evigt ved at være miljømæssigt genoprettende, socialt retfærdig og økonomisk inklusiv. Development Council arbejder tæt sammen med Future-Fit for at integrere Future-Fit-tænkning og mål i deres forretning og hjælpe med at gøre Future-Fits værktøjer endnu mere nyttige og anvendelige.

Nu tilslutter Better Energy sig Future-Fit Foundations Development Council:

”Vi er begejstrede for at byde Better Energy velkommen til vores Development Council. Future-Fit Business Benchmark tilbyder virksomheder en ledestjerne til at guide ambitioner og handlinger mod den fremtid, vores samfund har brug for. Better Energys arbejde med at drive en hurtig grøn omstilling i vores energisystem er fuldt ud i overensstemmelse med den vision. Vi er begejstrede over denne mulighed for at arbejde tættere sammen med Better Energy. Det, vi lærer af dette partnerskab, vil vise sig uvurderligt i vores arbejde med løbende at forbedre vores standarder, som er til fri benyttelse for alle virksomheder,” siger Dr. Geoff Kendall, medstifter og administrerende direktør i Future-Fit Foundation.

Better Energy slutter sig til eksisterende medlemmer, herunder Novo Nordisk, Ørsted, Chanel, Virgin Money og The Body Shop for at katalysere systemændringer og gå foran med et godt eksempel:

“Future-Fit Business Benchmark giver os mulighed for at definere, hvilken verden vi vil have, og hvilke skridt vi skal tage for at opnå den verden. I stedet for at bygge på tidligere erfaringer, mener vi, at det er mere ansvarligt at tænke det omvendt. Vi kan øge tempoet i den grønne omstilling ved at forestille os bedre måder at gøre tingene på og ved at mobilisere alle de ressourcer, der er nødvendige for at få det til at ske, ”siger Rasmus Lildholdt Kjær, adm. direktør i Better Energy, og forklarer:

”Standarderne hjælper os med at lette denne proces. Den fremtid, vi forestiller os, er et retfærdigt og rummeligt samfund drevet af ren energi. For os er det mere end en vision. Det er en fremtid, vi sætter alle sejl til for at skabe. Vi er begejstret for at kunne deltage i Development Councils arbejde for at støtte og muliggøre bæredygtig forretningspraksis, dele vores erfaringer og inspirere andre virksomheder til at forfølge et mere bæredygtigt og regenererende samfund.”

Toms og Better Energy indgår elkøbsaftale, der medvirker til opførelse af ny solcellepark28.6.2022 08:50:15 CEST | Pressemeddelelse