BESTSELLER støtter lokalområdet

BESTSELLER har for fjerde gang udvalgt en række initiativer, som modtager støtte fra modevirksomhedens Brande-puljen. Alle initiativer er skabt og drevet af lokale fra BESTSELLERs lokalområde, Brande.

BESTSELLER har gennem årene altid ønsket at støtte projekter i umiddelbar nærhed af modevirksomhedens hovedkvarter i Brande. Og for at målrette sin støtte oprettede BESTSELLER i 2019 en egentlig ’Brande-pulje’, der målrettet sikrer støtte til lokale initiativer i og omkring Brande.

I år er der udvalgt fem lokale projekter, der alle bidrager til at samle lokalbefolkningen. De fem projekter er: LykkeLiga Brande HK til fortsat etablering af holdet, Uhre GIF for afholdelse af Uhre Ungdoms Cup, DOK Arends S/I til opgradering af medieudstyr, Uhre Købmandsgård til arkitektonisk vedligeholdelse samt Bondegården Brande til ’Projekt Får’.

Bondegården Brande er en lokal forening, som bliver brugt flittigt af byens institutioner og familier, som kommer og oplever livet på gården. Og som altså nu får støtte af BESTSELLER:

- Det har stor betydning for vores lille, intime forening at modtage støtte fra Brande-puljen, der aktivt går ind og støtter lokalt, fortæller Majbrit Gasbjerg, formand for Bondegården Brande, og uddyber.

- Vi har længe ønsket os at udvide vores besætning med nogle får. Så det at kunne modtage økonomisk støtte til at realisere drømmen er virkelig til glæde for os, der bruger gården meget.

Stor betydning for lokalområdet

- Brande-puljen har fået en stor værdi for lokalområdet, da støtten virkelig anerkender det store arbejde, der bliver lagt i projekterne, fortæller Kirsten Pedersen fra DOK Arends, som er et integrations- og borgerhus i Brande.

- BESTSELLERs Brande-pulje er blevet en vigtig medspiller i området og gør det muligt for flere mindre organisationer at søge lokalstøtte og dermed hjælpe dem med at komme i mål, understreger hun.

Donationen til DOK Arends skal bruges til ombygning af ”Brandes Dagligstue”, som blandt andet skal være med til at omfavne de mange internationale medarbejdere, som bor i byen og dermed skabe en kobling mellem dem og byens borgere.

- Som borger i byen er man stolt af de store virksomheder, som er i vores lokalområde, da de er med til at skabe stabilitet og udvikling i lokalområdet, siger Kirsten Pedersen fra DOK Arends.

Majbrit Gasbjerg fra Bondegården Brande tilføjer:

- BESTSELLER er en vigtig del af byen, da de skaber arbejdspladser sammen med de andre større virksomheder. De er med til at holde liv i byen og skaffe tilflyttere, som bringer nye børn til skolerne og vores aktive foreningsliv.

Et ønske om at støtte lokalt

Brande-puljen er et resultat af et ønske om at støtte området, hvor BESTSELLER har sit hovedkontor. Derfor har BESTSELLER hvert år afsat et beløb til at hjælpe lokale initiativer, der gør en forskel i lokalområdet i og omkring Brande. Både store og små initiativer kan søge, når ansøgningsvinduet åbner i foråret 2023.